PKP Intercity nie poddaje się i po raz czwarty ogłasza przetarg na dzierżawę 10 lokomotyw elektrycznych. Wcześniejsze postępowania były unieważnianie.
![](https://raportkolejowy.pl/wp-content/uploads/2023/08/Vectron-CARGOUNIT-na-trasie-Warszawa-Berlin-zdjecie-Marcin-Bolek-.jpg)
Przewoźnik dalekobieżny po raz czwarty ogłosił postępowanie, którego przedmiotem zamówienia jest dzierżawa 10 lokomotyw elektrycznych wraz ze świadczeniem usług utrzymania. Tak samo jak w poprzednich przetargach i tym razem zamówienie zostało podzielone na 5 części, które obejmują dostawy:
- 2 lokomotyw na Vmin = 160 km/h;
- 2 lokomotyw na Vmin = 160 km/h;
- 2 lokomotyw na Vmin = 160 km/h;
- 2 lokomotyw na Vmin = 125 km/h;
- 2 lokomotyw na Vmin = 125 km/h.
Przewoźnik chce wydzierżawić pojazdy na okres 12 miesięcy. Zamawiający zaznacza, że pojazdy muszą być przystosowane do prowadzenia pociągów pasażerskich na terenie Polski, zgodnie z posiadanymi przez wykonawcę dokumentami dopuszczającymi lokomotywy do eksploatacji. Przypomnijmy, że w poprzednich trzech przetargach firma Seville Rail Rent składała oferty na dzierżawę lokomotyw HLE21, które zostały sprowadzone z Belgii. Jednak z uwagi na brak ich homologacji – oferty były odrzucane – więcej informacji.