Raport z Polski Wydarzenia

PKP Intercity planuje uruchomienie programu lojalnościowego

Na stronach internetowych PKP Intercity pojawiło się ogłoszenie RFI, czyli zapytanie o informację. Przewoźnik zwrócił się z prośbą o udzielenie niezbędnych danych dotyczących planowanego postępowania związanego z wdrożeniem oraz uruchomieniem Programu Lojalnościowego. Podmioty zainteresowane udziałem w RFI muszą korzystać z Platformy Zakupowej PKP. W systemie tym przewoźnik ma także zamiar publikować wszelkie aktualizacje odnoszące się do przebiegu postępowania.

PKP Intercity
PKP Intercity

Jak może wyglądać program lojalnościowy PKP?

Władze PKP Intercity zapowiedziały na początku roku intensywne prace związane z modernizacją dotychczas użytkowanego elektronicznego systemu sprzedaży biletów. Zgodnie z podanymi informacjami pasażerowie mogą liczyć również na wprowadzenie programu lojalnościowego. Zakup biletów dowolnym kanałem sprzedażowym mógłby dzięki niemu stać się wyjątkowo korzystny i przynosić ciekawe benefity. Jakie są zatem podstawowe założenia programu?

Z jego możliwości będą mogli korzystać pasażerowie pociągów wszystkich kategorii, z wyłączeniem pracowników spółek kolejowych, którzy już korzystają ze zniżek UUT. Program lojalnościowy będzie obsługiwany tylko na krajowych trasach, po których poruszają się pociągi PKP Intercity. To oznacza, że system punktowy nie będzie respektowany w przypadku biletów międzynarodowych.

Wprowadzanie programów lojalnościowych ma czysto marketingowe cele – taki system punktowania pozwala bowiem klientom przywiązać się do marki, która staje się przy tym konkurencyjna i chętniej wybierana. W przypadku kolei taki program może przyczynić się do zarówno poprawy wizerunku tego środka transportu, jak i zachęcić pasażerów do częstszego wybierania pociągu zamiast autobusu czy samochodu.

 

Możliwe nagrody od PKP

Przewoźnik chce swoich klientów nagradzać w bardzo hojny sposób. Nie znamy oczywiście jeszcze dokładnego zakresu punktacji, za którą przyznawane będą bonusy, ale już teraz wiemy, że nagrody będą zachęcające! PKP Intercity wprowadzi do programu lojalnościowego drobną elektronikę, taką jak słuchawki czy smartwatche, urządzenia kosmetyczne, zabawki, karty na platformy streamingowe czy też bilety na wydarzenia kulturalne. Zebrane w systemie punkty pasażer, jeśli taka będzie jego wola, będzie mógł przekazać na sfinansowanie celów charytatywnych.

Przewoźnik nie podał póki co terminu ogłoszenia przetargu i wprowadzenia programu w życie.

Przed nami kolejny rok intensywnej pracy