Raport z Polski Wydarzenia

PKP Intercity planuje uruchomienie programu lojalnościowego

Na stronach internetowych PKP Intercity pojawiło się ogłoszenie RFI, czyli zapytanie o informację. Przewoźnik zwrócił się z prośbą o udzielenie niezbędnych danych dotyczących planowanego postępowania związanego z wdrożeniem oraz uruchomieniem Programu Lojalnościowego. Podmioty zainteresowane udziałem w RFI muszą korzystać z Platformy Zakupowej PKP. W systemie tym przewoźnik ma także zamiar publikować wszelkie aktualizacje odnoszące się do przebiegu postępowania.

PKP Intercity
PKP Intercity

Jak może wyglądać program lojalnościowy PKP?

Władze PKP Intercity zapowiedziały na początku roku intensywne prace związane z modernizacją dotychczas użytkowanego elektronicznego systemu sprzedaży biletów. Zgodnie z podanymi informacjami pasażerowie mogą liczyć również na wprowadzenie programu lojalnościowego. Zakup biletów dowolnym kanałem sprzedażowym mógłby dzięki niemu stać się wyjątkowo korzystny i przynosić ciekawe benefity. Jakie są zatem podstawowe założenia programu?

Z jego możliwości będą mogli korzystać pasażerowie pociągów wszystkich kategorii, z wyłączeniem pracowników spółek kolejowych, którzy już korzystają ze zniżek UUT. Program lojalnościowy będzie obsługiwany tylko na krajowych trasach, po których poruszają się pociągi PKP Intercity. To oznacza, że system punktowy nie będzie respektowany w przypadku biletów międzynarodowych.

Wprowadzanie programów lojalnościowych ma czysto marketingowe cele – taki system punktowania pozwala bowiem klientom przywiązać się do marki, która staje się przy tym konkurencyjna i chętniej wybierana. W przypadku kolei taki program może przyczynić się do zarówno poprawy wizerunku tego środka transportu, jak i zachęcić pasażerów do częstszego wybierania pociągu zamiast autobusu czy samochodu.