Dzięki systematycznie realizowanej strategii „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji” do 2030 roku PKP Intercity będzie dysponować 20 stacjami postojowymi i bocznicami kolejowymi oraz 32 punktami do przygotowania pociągów w zakresie utrzymania czystości w obiektach udostępnionych przewoźnikowi. Nowoczesne zaplecza techniczne to redukcja negatywnego wpływu na otoczenie poprzez mniejszą emisję spalin, hałasu i substancji szkodliwych.
Powiązane artykuły
Kiedy poznamy plan dla pierwszych 3 lat inwestycji CPK? Rząd prognozuje termin
Prawdopodobnie już jesienią poznamy plan dla pierwszych trzech lat inwestycji CPK – wynika z wykazu prac rządu premiera Mateusza Morawieckiego. Potrzeba będzie trzech lat na wbicie pierwszej łopaty i siedem, na ukończenie prac. O przygotowaniach do pierwszego etapu budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego i rządowych planach pisze dziś portal gazeta.pl. W pierwszym etapie prac szczegółowo zdefiniowany […]
COVID-19: Funkcjonariusze SOK dbają o bezpieczeństwo w pociągach
Mają niezbędne środki ochrony indywidualnej, współpracują ze służbami sanitarnymi oraz Strażą Graniczną i dbają o bezpieczeństwo w pociągach, w ramach akcji powrotu Polaków do domu. Funkcjonariusze Straży Ochrony Kolei w czasie pandemii koronawirusa otrzymali dodatkowe zadania. Jakie dokładnie? Jednym z pierwszych dodatkowych zadań Straży Ochrony Kolei było prowadzenie kontroli temperatury podróżnych w pociągach wjeżdżających na teren […]
Wagon 803N – (nie)uratowany od zapomnienia
Innym ciekawym wagonem był #210, który na jubileusz 100-lecia tramwajów w Bydgoszczy przemalowano na kremowo-zielono i z numerem #90, jako tramwaj WYSTAWA, woził pasażerów jako wóz turystyczny, głównie na trasie linii 8. W 1996 roku przegubowiec #222 został odnowiony. Wziął udział w paradzie ulicami Bydgoszczy, zorganizowanej na 100-lecie tramwajów elektrycznych w mieście. Był także wykorzystywany […]