Pasażer

PKP Intercity przygotowane do korekty rozkładu jazdy

Atrakcyjna czasy przejazdów i więcej zmodernizowanych wagonów – PKP Intercity przygotowuje się do ostatniej w tym roku korekty rozkładu jazdy pociągów. Ta obowiązywać będzie od 12 listopada do 9 grudnia.

W ciągu roku obowiązywania rozkładu jazdy 2022/2023, zarządca infrastruktury kolejowej przewidział pięć korekt. Ich zadaniem jest dostosowanie kursowania pociągów do prac modernizacyjnych, prowadzonych na liniach.

PKP Intercity

Największy dalekobieżny przewoźnik kolejowy w Polsce zapewnia, że od listopada pasażerowie nadal będą mogli podróżować najszybszym pociągiem między Warszawą Zachodnią a Poznaniem, w czasie 2 godz. i 25 minut. Między Warszawą a Gdańskiem czas podróży wyniesie zaś 2 godz. 20 minut. Z Warszawy Zachodniej do Krakowa pojedziemy w 2 godz. i 8 minut.

Od września na trasach WrocławBiałystok, WrocławPrzemyśl, PrzemyślWarszawa oraz Wrocław – Hrubieszów pojawiają się systematycznie komfortowe wagony zmodernizowane przez Fabrykę Pojazdów Szynowych H. Cegielski. Od 12 listopada w pociągach kursujących na tych trasach będzie jeździło już 20 zmodernizowanych wagonów. W każdym z klimatyzowanych wagonów są wygodne fotele, a przy nich znajdują się gniazdka do ładowania urządzeń elektrycznych. Na korytarzach znajdują się wyświetlacze informujące o trasie, system nagłośnieniowy oraz toalety z zamkniętym obiegiem. Ponadto w wagonach zainstalowane zostały wzmacniacze sygnału komórkowego oraz urządzenia do bezprzewodowego internetu.

Zmiany w kursowaniu pociągów w Warszawie

Trwa modernizacja Warszawskiego Węzła Kolejowego i aby zapewnić sprawne kursowanie pociągów, część z nich nadal będzie kierowana przez stację Warszawa Gdańska. Od 12 listopada do 9 grudnia br. taka sytuacja będzie dotyczyła 85 pociągów, przede wszystkim jadących w kierunku wschodnim. Zdecydowana większość pociągów w kierunku zachodnim będzie kursowała przez Warszawę Centralną. PKP Intercity przypomina, aby dokładnie sprawdzać stacje przyjazdu i odjazdu połączeń do i z Warszawy.

Ruch pociągów PKP Intercity w północnej Polsce

Podczas obowiązywania ostatniej korekty rozkładu jazdy kontynuowana będzie przerwa w ruchu na linii LK 38, w związku z modernizacją odcinka Ełk – Sterławki Wielkie. Na odcinku GiżyckoOlsztyn Główny kursują 2 pary autobusów zastępczej komunikacji, które dowożą podróżnych na pociągi IC Mamry 56102/65102 (na trasie OlsztynWrocławOlsztyn), IC Gryf 58106/85106 (na trasie OlsztynSzczecinOlsztyn), IC Żeromski 5320/3520 (na trasie OlsztynKrakówOlsztyn) oraz IC Warmia 5328/1520 (na trasie OlsztynKrakówOlsztyn).

Ze względu na prace inwestycyjne prowadzone na linii nr 351, pociąg TLK Uznam nr 18170/81170 (relacji WarszawaŚwinoujścieWarszawa) będzie dalej kursował przez Rzepin i Kostrzyn. Natomiast skład IC Włókniarz nr 18108/81108 (relacji Łódź FabrycznaPoznań Główny – Łódź Fabryczna) nadal będzie odwołany na odcinku PoznańSzczecinPoznań i zostanie skomunikowany z pociągiem IC Gałczyński nr 18100/81100 (relacji WarszawaSzczecinWarszawa).

Ruch pociągów PKP Intercity w południowej Polsce

Od 12 listopada kontynuowana będzie przerwa w ruchu na liniach LK 98 i LK 99, w związku z modernizacją odcinka Sucha BeskidzkaZakopane oraz stacji Zakopane. Z tego powodu na odcinku Kraków Główny – Zakopane zostanie utrzymana zastępcza komunikacja autobusowa za 4 pary połączeń.  Od 22 grudnia do Zakopanego powrócą wszystkie planowane pociągi PKP Intercity, które będą kursowały stale, bez przerw między sezonami zimowym i letnim.

Dodaj komentarz