Pasażer Wydarzenia

PKP Intercity wdroży nową aplikację mobilną dla podróżnych

PKP Intercity jeszcze w tym roku chce wdrożyć nową aplikację mobilną dla pasażerów – poinformował Tomasz Gontarz, Członek Zarządu ds. rozwoju i innowacji w Spółce, w trakcie XIX konferencji „Telekomunikacja i Informatyka na Kolei”.

Aplikacja mobilna PKP Intercity ma poprawić komfort podroży pociągami przewoźnika.
Aplikacja mobilna PKP Intercity ma poprawić komfort podroży pociągami przewoźnika.

Nowa aplikacja ma być przystępna dla wszystkich grup podróżnych, w tym osób niepełnosprawnych. Zostanie zintegrowana ze wszystkimi głównymi metodami płatności – Google Pay, Apple Pay czy Blik, a także aplikacją WARS.

– Według wstępnych założeń, w aplikacji znaleźć się ma funkcja porównywania cen biletów, by pasażer mógł wybrać najlepsze dla siebie połączenie – mówi Tomasz Gontarz. – Będzie mógł także zarezerwować przejazd w programie „Tam i z powrotem”. Tym projektem chcemy jeszcze bardziej zwiększyć komfort podróży naszymi składami.

 

PKP Intercity uruchomi w aplikacji opcję graficznej rezerwacji miejsc, ponadto – umożliwi rejestrację profilu. To duże ułatwienie dla osób podróżujących na danej trasie cyklicznie.

Dodatkową funkcjonalnością aplikacji będzie m.in. możliwość określenia śladu węglowego.

– Każdy pasażer będzie mógł zweryfikować ile jego podróż emituje dwutlenku węgla do atmosfery w porównaniu z innymi środkami lokomocji. Zintegrujemy także nową aplikację z aplikacją WARS. Za pomocą telefonu podróżny zamówi posiłek – dodaje przedstawiciel spółki PKP Intercity.