Inwestycje Raport z Polski Wydarzenia

PKP PLK zbudują w Kiekrzu przejście podziemne pod linią Poznań – Szczecin

W podpoznańskim Kiekrzu PKP Polskie Linie Kolejowe zbudują pod torami linii Poznań – Szczecin dodatkowe przejście. Pozwoli to łatwiej i bezpieczniej dostać się do pobliskich terenów rekreacyjnych. Pieszo-rowerowa trasa kosztować będzie ok. 14 mln zł.

PKP PLK zbudują w Kiekrzu przejście podziemne pod linią Poznań - Szczecin
Fot. Łukasz Berełkowski / PKP PLK

Inwestycja realizowana będzie pod dwutorową linią kolejową łączącą Poznań ze Szczecnem. Trasa dla pieszych i rowerzystów połączy ul. Ostrą z ul. Krętą, poprawiając bezpieczeństwo mieszkańców oraz skróci drogę do Jeziora Kierskiego Małego.

– Chcemy, aby kolej zapewniała atrakcyjne podróże, a mieszkańcy terenów obok linii mieli sprawną i bezpieczna komunikację. W Kiekrzu na przebudowanej dostępnej stacji jest już przejście pod torami. Teraz dodatkowo pieszo-rowerowy trakt ułatwi mieszkańcom życie – powiedział Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

 

Inwestycja liczyć będzie ok. 200 m, samo przejście pod torami z chodnikiem i ścieżką rowerową – 16 m długości oraz 6 m szerokości. Dodatkowo zainstalowane zostanie oświetlenie i monitoring.

Realizatorem prac będzie firma Trakcja S.A., z którą PKP PLK już podpisały umowę.

Przedsięwzięcie „Budowa przejścia pieszo-rowerowego pod torami w ciągu ulicy Ostra i Kręta w Kiekrzu” realizowane jest w ramach projektu „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Poznań Główny – Szczecin Dąbie”. Na dodatkową inwestycję w Kiekrzu przeznaczono prawie 14 mln zł (netto). Prace planowane są do końca lipca 2022 r. i nie będą wpływać na ruch pociągów.

Sprawniej i wygodniej pociągiem między Poznaniem a Szczecinem

Budowa dodatkowego przejścia pod torami to kolejne efekty modernizacji linii PoznańSzczecin. Podróżni już korzystają z nowych dostępnych peronów w 13 miejscowościach, m.in. Poznaniu (Wola), Rokietnicy, Pamiątkowie, Choszcznie, Kolinie i Szczecinie (Zdunowo). Jesienią będą wykorzystywane następne nowe perony m.in. w Szamotułach, Wronkach i Pęckowie. Łącznie dostęp do kolei poprawi się na 32 stacjach i przystankach.

Efektem inwestycji będzie skrócenie czasu podróży miedzy Poznaniem a Szczecinem poniżej 2 godz. Przebudowana trasy umożliwi przejazdy większej liczby pociągów i zapewni lepsze warunki przewozu towarów ważnym europejskim korytarzem transportowym, prowadzącym m.in. z Dolnego Śląska przez Poznań na Pomorze Zachodnie.

Wzrasta komfort podróży na linii Poznań – Szczecin [ZDJĘCIA]

Dodaj komentarz