W Poznaniu, Kiekrzu, Pamiątkowie i Baborówku powstały noweperony. Wraz z modernizacją linii Poznań – Szczecin, na odcinku z Poznania do Wronek, powstało już 30 km nowych torów z siecią trakcyjną i urządzeniami sterowania ruchem. Inwestycja warta jest ok. 4,1 mld zł.
– W Wielkopolsce realizowane są projekty kolejowe o wartości blisko 10 mld zł. Dzięki nim zwiększa się dostępność i poprawia oferta podróży koleją zarówno w regionie jak i między Poznaniem a Warszawą oraz Szczecinem. Cieszymy się, że PKPPolskie Linie Kolejowe S.A. sprawnie wykorzystują środki unijne, co wpływa na zwiększenie potencjału kolei – powiedział Rafał Weber, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
Wyższe perony ułatwią wsiadanie do pociągów. Dla podróżnych przewidziano wiaty i ławki. Przygotowano nowe oświetlenie oraz czytelne oznakowanie i system informacji pasażerskiej. W Kiekrzu dostęp do kolei ułatwi przejście podziemne z windami, a w Poznaniu Woli pochylnie. Wygodniejszy dostęp do pociągów jest już na pierwszych peronach przystanków Pamiątkowo i Baborówko. Latem wykonawca udostępni sąsiednie perony. Komfortowe podróże zapewnią też przebudowywane perony w Rokietnicy, Pęckowie i Wronkach. Na odcinku Poznań – Wronkipodróżni zyskają na 8 stacjach i przystankach 16 dostępnych dla wszystkich peronów.
– Konsekwentnie wykorzystujemy środki z projektów unijnych, m.in. z instrumentu CEF „Łącząc Europę”. Dzięki nim PKPPolskie Linie Kolejowe S.A. na całej trasie z Poznania do Szczecina zwiększą komfort i atrakcyjność podroży koleją oraz sprawność przewozów towarowych. Już są przystanki, na których podróżni mogą korzystać z nowych peronów, a niektóre szlaki mają nowetory, sieć trakcyjną i urządzenia sterowania – powiedział Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Pociągi kursują już po nowych torach. Te ułożone zostały na odcinku 30 km. Obok zamontowano nowe konstrukcje i sieć trakcyjną. Kolejarze wykorzystują też nowoczesne urządzenia sterowania ruchem na szlakach: Poznań – Kiekrz, Rokietnica – Szamotuły i Pęckowo – Wronki. W wakacje zapewniona będzie jazda po dwóch zmodernizowanych torach na odcinku Poznań Wola – Kiekrz. Prace nie wpływają na rozkładowy ruch pociągów.
InwestycjaPKP Polskich Linii Kolejowych S.A. realizowana z udziałem środków CEF „Łącząc Europę” obejmuje trasę z Wielkopolski do Szczecina. Poza odcinkiem Poznań – Wronki, to także szlaki Wronki – Słonice oraz Słonice – Szczecin Dąbie:
– Cieszę się, że wszystkie umowy na modernizację trasy Poznań – Szczecin zostały podpisane i rozpoczęły się prace na wszystkich jej odcinkach, obejmujących około 187 km nowoczesnej linii kolejowej położonej w korytarzu sieci bazowej Bałtyk-Adriatyk. Odcinek ten łączy także między innymi port sieci bazowej w Szczecinie z korytarzem sieci bazowej Morze Północno-Bałtyckie. Zakończenie inwestycji zwiększy możliwości tej ważnej kolejowej trasy i skróci czas podróży na tej linii. Ponadto zwiększy się atrakcyjność, bezpieczeństwo i efektywność transportu kolejowego, w szczególności zwiększenie połączeń między Europą Północną i Środkową wzdłuż korytarza Bałtyk-Adriatyk. Jest to jeden z największych projektów od 2014 roku z dofinansowaniem z instrumentu „Łącząc Europę” w wysokości 408 mln euro – powiedział Morten Jensen, Head of Unit at INEA – Innovation and Networks Executive Agency.
Między Wronkami a Słonicami przed montażem nowych, rozbierane są stare tory. Demontowana jest sieć trakcyjna, która zostanie zastąpiona nową. Prace koncentrują się m.in. na szlakach Dobiegniew – Bierzwnik i Dobiegniew – Mierzęcin. Na stacji Drawski Młyn budowane są noweperony. Klientom kolei lepsze podróże zapewnią też przebudowane stacje m.in. w Miałach, Rębuszu i Słonicach.
Zwolnieni pracownicy firmy Cerrejon, odkrywkowej kopalni węgla kamiennego w Kolumbii, zablokowali linię kolejową pozwalającą wywozić surowiec i domagają się ponownego zatrudnienia. Blokada rozpoczęła się 5 maja. Na torach stanęło około 200 byłych pracowników kopalni. Protest uniemożliwił przewóz węgla do portu Puerto Bolivar. Zablokowana została także droga łącząca gminę Barrancas z kopalnią, co uniemożliwiło wielu przyjazd […]
Koleje Śląskie zaakceptowały ofertę złożoną przez Newag w przetargu na dostawę trzech elektrycznych zespołów trakcyjnych. Niebawem powinniśmy spodziewać się podpisania umowy. Koleje Śląskie poinformowały, że zaakceptowały ofertę nowosądeckiego producenta na dostawę trzech EZT-ów z opcją na domówienie kolejnych dwóch pojazdów. Przypomnijmy, że NEWAG wycenił dostawę 5 pojazdów wraz z prowadzeniem serwisu (do naprawy P4 włącznie), […]
Modernizacja torowiska na al. Śmigłego – Rydza w Łodzi przebiega zgodnie z harmonogramem – poinformował Zarząd Inwestycji Miejskich. Inwestycja realizowana jest w ramach dużego projektu „Tramwaj dla Łodzi”. – Prace przebiegają zgodnie z harmonogramem i nie ma zagrożenia dla terminów – zapewnia Renata Zatorska-Sytyk, zastępca dyrektora Zarząd Inwestycji Miejskich. – Do chwili obecnej, z punktu […]