Warszawa, jak na stolicę przystało, ma obecnie największy system transportu zbiorowego w Polsce. Licząca ok. 530 pojazdów flota należy do spółki Tramwaje Warszawskie. W zeszły piątek przedsiębiorstwo podpisało umowę na gruntowną modernizację Dynamicznej Informacji Pasażerskiej, która umożliwi pełną kontrolę punktualności pojazdów. Za realizację projektu będzie odpowiadała firma GMV Innovating Solutions sp. z o.o.
Najnowszą inwestycją Tramwajów Warszawskich w modernizację Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej jest projekt wymiany wszystkich geolokalizatorów pokładowych na nowe. Po rozstrzygnięciu przetargu publicznego, w dniu 11 marca 2022 r. Tramwaje Warszawskie zawarły z GMV umowę na świadczenie usługi dostarczenia pozycji pojazdu. Ponadto kontrakt obejmuje wyliczanie odchyłki, wyświetlanie, a także wymianę danych na dostarczonych i zamontowanych urządzeniach.
Co zawiera umowa?
W ramach podstawowych zakresów umowy, GMV zobowiązało się do wyposażenia w zestaw urządzeń pokładowych 650 Tramwajów (łącznie 731 zestawów pokładowych, z uwzględnieniem Tramwajów dwukierunkowych). Realizacją tą objęte są również 123 najnowsze Tramwaje produkcji Hyundai Rotem. Ich dostawy do warszawskiego przewoźnika rozpoczęły się pod koniec 2021 roku.
Na realizację dostaw i montaży w obecnie eksploatowanych pojazdach GMV ma czas do końca lutego 2023 roku. Dostawy i montaże urządzeń w nowych tramwajach firma zrealizuje zgodnie z harmonogramem dostaw taboru od producenta. Po zakończeniu montaży i uruchomieniu urządzeń w pojazdach rozpocznie się 36-miesięczny okres nadzoru i obsługi serwisowo-eksploatacyjnej. Jego celem jest zapewnienie niezawodnego funkcjonowania usług.
Komputery pokładowe
Nasze najnowsze komputery pokładowe EP200 w wersji przeznaczonej na rynek kolejowy będą precyzyjne pozycjonowały warszawskie Tramwaje w oparciu o systemy nawigacji satelitarnej (GPS, Galileo), wyliczanie odchyłki czasowej dla tramwaju względem rozkładu jazdy oraz bezprzewodową komunikację z systemami centralnymi. Na 7-calowych wyświetlaczach motorniczy będzie mógł odczytać wyliczoną przez komputer odchyłkę.
– Ponadto, urządzenie wyświetli komunikaty, ostrzeżenia i zalecenia nadsyłane z Centrali Ruchu. To zaś umożliwi pełną kontrolę punktualności – zapewnia Rafał Krzysiak, Head of ITS Business Development Poland w GMV Innovating Solutions.