Publikacje Firm Raport z Polski Tramwaje

GMV wskaże dokładne położenie tramwajów w Warszawie

Warszawa, jak na stolicę przystało, ma obecnie największy system transportu zbiorowego w Polsce. Licząca ok. 530 pojazdów flota należy do spółki Tramwaje Warszawskie. W zeszły piątek przedsiębiorstwo podpisało umowę na gruntowną modernizację Dynamicznej Informacji Pasażerskiej, która umożliwi pełną kontrolę punktualności pojazdów. Za realizację projektu będzie odpowiadała firma GMV Innovating Solutions sp. z o.o.

"<yoastmark

 

Najnowszą inwestycją Tramwajów Warszawskich w modernizację Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej jest projekt wymiany wszystkich geolokalizatorów pokładowych na nowe. Po rozstrzygnięciu przetargu publicznego, w dniu 11 marca 2022 r. Tramwaje Warszawskie zawarły z GMV umowę na świadczenie usługi dostarczenia pozycji pojazdu. Ponadto kontrakt obejmuje wyliczanie odchyłki, wyświetlanie, a także wymianę danych na dostarczonych i zamontowanych urządzeniach.

Co zawiera umowa?

W ramach podstawowych zakresów umowy, GMV zobowiązało się do wyposażenia w zestaw urządzeń pokładowych 650 tramwajów (łącznie 731 zestawów pokładowych, z uwzględnieniem tramwajów dwukierunkowych). Realizacją tą objęte są również 123 najnowsze tramwaje produkcji Hyundai Rotem. Ich dostawy do warszawskiego przewoźnika rozpoczęły się pod koniec 2021 roku.

Na realizację dostaw i montaży w obecnie eksploatowanych pojazdach GMV ma czas do końca lutego 2023 roku. Dostawy i montaże urządzeń w nowych tramwajach firma zrealizuje zgodnie z harmonogramem dostaw taboru od producenta. Po zakończeniu montaży i uruchomieniu urządzeń w pojazdach rozpocznie się 36-miesięczny okres nadzoru i obsługi serwisowo-eksploatacyjnej. Jego celem jest zapewnienie niezawodnego funkcjonowania usług.

Komputery pokładowe

Nasze najnowsze komputery pokładowe EP200 w wersji przeznaczonej na rynek kolejowy będą precyzyjne pozycjonowały warszawskie tramwaje w oparciu o systemy nawigacji satelitarnej (GPS, Galileo), wyliczanie odchyłki czasowej dla tramwaju względem rozkładu jazdy oraz bezprzewodową komunikację z systemami centralnymi. Na 7-calowych wyświetlaczach motorniczy będzie mógł odczytać wyliczoną przez komputer odchyłkę.

– Ponadto, urządzenie wyświetli komunikaty, ostrzeżenia i zalecenia nadsyłane z Centrali Ruchu. To zaś umożliwi pełną kontrolę punktualności – zapewnia Rafał Krzysiak, Head of ITS Business Development Poland w GMV Innovating Solutions.

 

Modernizacja komputerów ma dla Tramwajów Warszawskich charakter strategiczny, ponieważ zasilają one wiele obecnie funkcjonujących kluczowych systemów. System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej (SDIP), w którym dokonuje się estymacji czasu przyjazdu tramwaju dla każdego z prawie 600 przystanków, bazuje na przesyłanych w czasie rzeczywistym danych o położeniu pojazdów. Obliczenia te trafiają następnie na tablice przystankowe i stronę internetową SIP, są również wykorzystywane w systemie udzielania priorytetu przejazdu tramwajom na skrzyżowaniach (tzw. zielonej fali).

Inwestując w nowe urządzenia pokładowe Tramwaje Warszawskie mają na celu poprawę punktualności kursujących tramwajów. Ponadto spółka chce zwiększyć standardu obsługi Dynamicznej Informacji Pasażerskiej. Tramwaje Warszawskie stawiają na najwyższe standardy obsługi. Dość wyśrubowane warunki SLA (Service Level Agreement) dają pewność, że projekt modernizacji wykonawca przeprowadzi bez zarzutu.

O firmie GMV

GMV nieprzerwanie od 2011 roku dostarcza stolicy rozwiązania i usługi informatyczne związane Dynamiczną Informacją Pasażerską.

Dodaj komentarz