Inwestycje Raport z Polski Wydarzenia

Na linię Ocice – Rzeszów wyjechały pociągi elektryczne

Na linii Ocice – Rzeszów pojawiły się przyjazne dla środowiska pociągi elektryczne. Inwestycja związana z nowym systemem zasilania trasy prowadziła spółka PKP Polskie Linie Kolejowe. Koszt prac to 67 mln zł.

Fot. Krzysztof Dzidek / PKP PLK

Na linii nr 71 (Ocice – Rzeszów) zainstalowana została sieć trakcyjna. Dzięki temu od 12 grudnia na trasie kursować mogą składy elektryczne. Zasilanie trasy w energię elektryczną zapewnią podstacje trakcyjne w Chmielowie, Nowej Dębie, Cmolasie, Widelce i w Rzeszowie.

Elektryfikacja jednotorowej linii pozwoliła zwiększyć ofertę dla podróżnych. Od wprowadzenia nowego rozkładu jazdy 2021/2022 na trasie pojawi się więcej pociągów dalekobieżnych i regionalnych, w tym do: Stalowej Woli Południe oraz Warszawy i Szczecina. Wśród ok.35 połączeń są też aglomeracyjne relacji Rzeszów Główny – Kolbuszowa – Rzeszów Główny, które zaplanowano od stycznia 2022 r. Pociąg Intercity z Rzeszowa do Szczecina, zamiast przez Przeworsk, Nową Sarzynę, pojedzie krótszą, zelektryfikowaną trasą przez Kolbuszową, Tarnobrzeg.

Wcześniejsze inwestycje

PKP Polskie Linie Kolejowe inwestycje poprawiające ruch na trasie realizowały już wcześniej. W roku 2019 powstała mijanka w Majdanie Królewskim. Na przystanku przygotowano także nowy peron. Wcześniej na linii dla wszystkich podróżnych zapewniono dostępność do pociągów. W 2016 r. wybudowano nowy przystanek w Chmielowie i wydłużono peron w Głogowie Małopolskim.