Dworce w Oławie, Gąsocinie i Małkini zostały wpisane do Programu Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023 w ubiegłym roku. PKP SA sfinansują inwestycje ze środków własnych. Przebudowę w Oławie i budowę dworca w Małkini Spółka zrealizuje w formule „Projektuj i buduj”, natomiast inwestycję w Gąsocinie podzieli na dwa etapy. Najpierw odbędzie się postępowanie na wybór wykonawcy prac projektowych, a następnie, po ich zakończeniu, zostanie wybrana firma do wykonania robót budowlanych. Wstępnie planowany termin zakończenia wszystkich inwestycji to 2025 rok.
Powiązane artykuły
PKP PLK planują przebudowę torów na linii Braniewo – Malbork
Towary po nowym szerokim torze Obiektem analiz będzie również szerokotorowa linia kolejowa (nr 217), która łączy Polskę z Obwodem Kaliningradzkim. Obecnie szeroki tor (1520 mm) kończy się w miejscowości Wielkie Wierzno. W studium wykonalności wykonawca przeanalizuje możliwość wydłużenie do Bogaczewa lub Elbląga. W ramach inwestycji planuje się dostosowanie linii szerokotorowej do cięższych i dłuższych składów […]
Uganda: parlament zatwierdza modernizację
Parlament Ugandy zatwierdził plany rządowych pożyczek w wysokości 327,01 mln euro na wsparcie Projektu Kolei Kampala – Malaba Meter Gauge. Celem jest modernizacja istniejącej linii łączącej stolicę Ugandy z granicą z Kenią.
Tunel w Łodzi wydrąży największa tarcza w Polsce
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują budowę podziemnej linii kolejowej Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska/Łódź Żabieniec. Prace wkraczają w kolejny etap do realizacji, którego wykonawca zamówił specjalistyczne maszyny
do drążenia tuneli pod centrum miasta.