Inwestycje Przetargi Raport z Polski Wydarzenia

PLK ogłosiły przetargi za prawie 6 mld zł

Projekt obejmuje budowę łącznicy Poznań Strzeszyn – Poznań Piątkowo, co usprawni podróże w poznańskim węźle kolejowym. Planowana jest kompleksowa modernizacja łącznie ponad 70 km m.in. torów i sieci trakcyjnej. Umożliwi to przejazdy pociągów pasażerskich z prędkością 100-120 km/h.

Dogodniejszy dostęp do kolei w obrębie aglomeracji poznańskiej zapewni planowana budowa 7  nowych przystanków: Poznań Suchy Las, Poznań Piątkowo, Poznań Naramowice, Poznań Koziegłowy, Poznań Zieliniec, Poznań Kobylepole, Poznań Franowo oraz przebudowa przystanku Swarzędz Nowa Wieś.

Ponadto, zwiększy się prędkość dla składów towarowych nawet do 80 km/h. Wyższy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym zapewni modernizacja przejazdów kolejowo-drogowych.

Szacunkowa wartość prac w ramach ogłoszonego przetargu pn. „Prace na towarowej obwodnicy Poznania” to ponad 1,5 mld zł. Unia Europejska dofinansuje inwestycję w ramach instrumentu finansowego “Łącząc Europę” (CEF 2) na lata 2021-2027.

Stacja Słupsk

Zwiększy się dostępność i komfort obsługi podróżnych. Zgodnie z projektem, przebudowa obejmie trzy perony oraz układ torowy. Perony będą wyższe, co ułatwi podróżnym wsiadanie do pociągów. Wygodny dostęp do kolei dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się zapewnią windy z przebudowanego przejścia podziemnego na perony. Wykonawca poszerzy przejście oraz połączy je z nowym dworcem autobusowym. Historyczny charakter stacji podkreślą odrestaurowane zabytkowe wiaty peronowe oraz kioski. Nowoczesny system informacji pasażerskiej m.in. wyświetlacze, ułatwi orientację w podróży.

Nowe lokalne centrum sterowania wyposażone w komputerowe systemy i urządzenia zapewni sprawne oraz bezpieczne prowadzenie pociągów. Dodatkowo, na Słupi wykonawca prac zbuduje nowy most kolejowy i drugi tor, który usprawni obsługę ruchu kolejowego.

W Kobylnicy Słupskiej będzie drugi peron, co ułatwi podróże na trasie SłupskSzczecin.

Wykonawca zrealizuje prace w ramach zadania pn. „Prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia – Słupsk”, w ramach dwóch perspektyw finansowych z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 (POIiŚ) oraz Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027 (FEnIKS). Szacowana wartość prac na stacji to kilkaset mln zł.

Dodaj komentarz