Inwestycje

Po feriach kontynuowana będzie modernizacja linii kolejowej do Zakopanego

Wikipedia / CC

PKP Polskie Linie Kolejowe kontynuują prace na torach „zakopianki”. Do tej pory, z uwagi na zwiększone zainteresowanie zimowymi przejazdami pod Tatry, wszelkie działania zostały ograniczone do tych okołotorowych i związanych z dokumentacją.

Od 21 grudnia do 20 lutego na trasie do Zakopanego kursowało prawie 3,5 tys. pociągów. Przejazdy realizowane były po nowych torach, podróżni mogli korzystać też ze zmodernizowanych przystanków. Zgodnie z kontraktem, na linii Chabówka – Zakopane wykonawcy zobowiązani są do prowadzenia prac w taki sposób, by umożliwić kursowanie pociągów w czasie największego zainteresowania podróżami pod Tatry – na wakacje, święta czy ferie zimowe.

Prace torowe na linii kolejowej do Zakopanego wznowione zostaną w poniedziałek 24 lutego. Jakie utrudnienia czekają w tym czasie na pasażerów?

– Pociągi dalekobieżne i regionalne dojeżdżać będą do stacji w Chabówce. Tam dla podróżnych przygotowane będą autobusy komunikacji zastępczej, która będzie obsługiwać trasy Chabówka – Szaflary oraz Chabówka – Zakopane – informują PKP Polskie Linie Kolejowe. – Na odcinku Szaflary – Zakopane kursować będą pociągi Podhalańskiej Kolei Aglomeracyjnej.

 

Od poniedziałku na torach między Chabówką a Szaflarami pojawią się ekipy budowlane. Do końca czerwca wymienią szyny na odcinku Sieniawa – Nowy Targ. Dzięki robotom, podróżni w Nowym Targu będą mogli korzystać z nowego, wygodniejszego peronu.

W najbliższym czasie rozpocznie się montaż nowej sieci trakcyjnej oraz urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Remontowane będą także przejazdy kolejowo-drogowe, mosty i wiadukty kolejowe.

Na modernizację kolejowej „zakopianki”, w ramach projektu „Prace na liniach do Zakopanego nr 97, 98 ,99, na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka Zakopane”, PLK przeznaczają przeszło 1,1 mld zł netto. Roboty budowlane pomiędzy Skawiną a Suchą Beskidzką już się zakończyły. W grudniu PLK podpisały umowę na realizację ostatniego odcinka, pomiędzy Suchą Beskidzką a Chabówką. Obecnie trwa faza projektowa inwestycji, a roboty budowlane ruszą w drugiej połowie roku. Zakończenie wszystkich prac planowane jest do 2023 r.

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.