Inwestycje Pasażer Raport z Polski

Pociągi nie dojadą pod Tatry. PKP PLK rusza z kolejnym etapem inwestycji

Od września za pociągi PKP Intercity na odcinku Kraków – Zakopane kursować będzie autobusowa komunikacja zastępcza. PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczynają kolejny etap inwestycji między Suchą Beskidzką a Chabówką i Zakopanem. Prace zapewnią krótsza i komfortowe podróże na Podhale.

Fot. Krzysztof Dzidek / PKP PLK

W trakcie wakacji pasażerowie skorzystać mogli z ponad trzech tysięcy bezpośrednich połączeń do stolicy Tatr. Komfort podróży zapewniły także nowe perony w Suchej Beskidzkiej, Jordanowie, Rabie Wyżnej, Pyzówce oraz przebudowane między Skawiną a Zakopanem.

Po wakacyjnej przerwie bezpośrednie połączenia ponownie wypadną z rozkładu jazdy – zastąpią je autobusy. Kolejny etap prac modernizacyjnych linię kolejową obejmie szlaki: Osielec – Bystra Podhalańska, Jordanów – Skawa – Chabówka oraz Biały Dunajec – Poronin – Zakopane. Inwestycje na trasie Kraków – Zakopane pozwolą skrócić czas podróży pociągiem do stolicy Tatr oraz zwiększyć dostępność do kolei i poziom obsługi podróżnych na stacjach i przystankach.

Dzięki inwestycji podróżni zyskają dostępniejsze perony na przystankach Bystra Podhalańska i Skawa Środkowa oraz na stacji Poronin. Prace obejmą przejazdy kolejowo-drogowe i urządzenia sterowania ruchem. Przebudowa wiaduktu, mostów i przepustów poprawi sprawność trasy kolejowej.

Po zakończeniu poprzedniego etapu inwestycji podróżni na linii Skawina – Zakopane mogli skorzystać z 17 przebudowanych stacji i przystanków: Rzozów, Radziszów, Radziszów Centrum, Wola Radziszowska, Podolany, Leńcze, Przytkowice, Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona, Stronie, Stryszów, Sucha Beskidzka, Jordanów, Raba Wyżna, Sieniawa, Pyzówka, Lasek, Nowy Targ.

Czytaj dalej >