Usługa asysty dla osób z niepełnosprawnościami i osób o ograniczonej mobilności podczas przemieszczania się po terenie dworca kolejowego, peronów, przejść podziemnych, kładek i innych ciągów komunikacyjnych, jest zapewniona przez obsługę dworca. Asystę związaną z wejściem oraz wyjściem do i z pociągu realizuje drużyna konduktorska danego przewoźnika. Z tytułu rozporządzenia (WE) nr 1371/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2007 r. dotyczącego praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym, operator połączenia zobowiązany jest do zapewnienia asysty osobie z ograniczoną mobilnością w ciągu 48 godzin od zgłoszenia, stąd rekomenduje się zgłaszanie takiego zapotrzebowania na minimum 2 pełne dni wcześniej.
Powiązane artykuły
700 spraw Rzecznika Praw Pasażera Kolei
W poprzednim roku do Rzecznika Praw Pasażera Kolei wpłynęło ponad 250 wniosków o wszczęcie postępowań. Spośród spraw zakończonych w minionym roku 61% przypadków postępowania polubownego doprowadziło do rozwiązania sporu.
Trzy kolejne przystanki zapewnią lepsze podróże na Podlasiu
Zwiększą się możliwości podróży koleją na linii Białystok – Czeremcha. Powstanie nowy przystanek kolejowy – Repczyce Zalew, a przystanek Podbiele zostanie zmodernizowany. Na linii z Sokółki do Suwałk dla podróżnych pozytywnie zmieni się przystanek Kamienna Nowa. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały warte blisko 5,3 mln zł umowy na roboty finansowane z „Rządowego programu budowy […]
UTK urzędem odpowiedzialnym społecznie
Urząd Transportu Kolejowego opublikował Raport CSR za 2019 rok. W przygotowanym opracowaniu zaprezentowane zostało podejście UTK do społecznej odpowiedzialności i podejmowane inicjatywy skierowane do wszystkich interesariuszy w 2019 roku.