Pasażer

Pomorskie dworce i perony przeszły modernizację

Pomorskie dworce i perony przeszły modernizację. Zmiany widać m.in. na stacji Starogard Gdański, Gdynia Główna, Chojnice, Wejherowo i Tczew. PKP PLK na prowadzone tam inwestycje przeznaczyły ponad 1,2 mln zł.

Koszt modernizacji przejścia podziemnego pod torami oraz peronu 1 na stacji Starogard Gdański to ponad pół miliona złotych. W obiekcie wymieniono posadzki i pomalowano ściany. Odnowione zostały również wiaty nad wyjściami oraz zabytkowa wiata peronowa. Dla osób niedowidzących i niewidomych powstały ścieżki naprowadzające.

Zmiany zaszły także na peronach w Pogorzelicach, Wejherowie Śmiechowo, Redzie Pieleszewo i Królewie Malborskim. W tej ostatniej lokalizacji wydłużone zostały dwa perony. Wartość prac to ponad 240 tys. zł.

Pomorskie perony systematycznie zyskują także nowe tablice informacyjne – granatowe z białymi napisami. Wyjątkiem są stacje Gdańsk Główny, Gdańsk Oliwa i Sopot, gdzie ze względu na zalecenia konserwatora zabytków tablice posiadają czarne napisy na białym tle.

W 2019 r. koszt wymiany tablic informacyjnych (z nazwami stacji, numerami peronów, torów) wyniósł 157 tys. zł. Tablice zamontowano m. in. na stacjach w Tczewie, Gdyni Głównej, Starogardzie Gdańskim, Łebie i Smętowie.

Na kilkunastu stacjach, m.in. w Wejherowie, Chojnicach, Pinczynie i Stogach Malborskich, pojawiły się nowe gabloty informacyjne, zawierające rozkłady jazdy oraz inne istotne dla podróżnych wiadomości.

Przy obiektach dworcowych montowane są także stacje i przystanki rowerowe. W roku 2019 ustawiono 130 sztuk (m.in. w Rumii, Malborku, Potęgowie i Jezierzycach Słupskich). W Tczewie dodatkowo stanęła wiata na 25 rowerów.