Pasażer Raport z Polski

Ponad milion pasażerów – PKP Intercity podsumowało święta

Ponad milion pasażerów skorzystało w okresie świątecznym z usług PKP Intercity. Bieżący rok rozpoczął się dla przewoźnika bardzo dobrze. W pierwszym kwartale na pokłady jego pociągów wsiadło ponad 13,7 mln osób.

PKP Intercity podsumowało okres świąteczny. Na pokład pociągów przewoźnika wsiadło 1,1 mln pasażerów.
PKP Intercity podsumowało okres świąteczny. Na pokład pociągów przewoźnika wsiadło 1,1 mln pasażerów.

W okresie wielkanocnym PKP Intercity zwiększyło liczbę wagonów na najbardziej popularnych trasach. Przewoźnik wzmocnił 290 pociągów dodatkowymi 435 wagonami. Od środy 5 kwietnia do wtorku 11 kwietnia z jego usług skorzystało 1,1 mln pasażerów. Składami narodowego przewoźnika podróżowało średnio około 160 tys. osób dziennie. Najwięcej podróżnych spółka przewiozła we wtorek 11 kwietnia –  do pociągów PKP Intercity wsiadło wtedy aż 212 tys. osób.

– Kolejne święta udowodniły, że mamy do czynienia z tendencją wzrostową. Polacy coraz chętniej korzystają z usług PKP Intercity jako alternatywy dla samochodów i samolotów, ograniczając tym samym emisję dwutlenku węgla do środowiska – mówi Marek Chraniuk, Prezes Zarządu PKP Intercity.

 

Powrót ze Świąt Wielkanocnych m.in. w Trójmieście ułatwiły dodatkowe pociągi: IC Bałtyk, który 10 i 11 kwietnia umożliwił podróże z Poznania do Gdyni, a następnie w relacji powrotnej. W tych dniach również kursował dodatkowy pociąg EIC Kaszub na trasie Gdynia Główna – Warszawa Wschodnia – Gdynia Główna. Uruchomione zostało także dodatkowe połączenie IC Lednica rel. Gdynia Główna – Wrocław Główny – Gdynia Główna, natomiast 10 kwietnia uruchomione zostały pociągi IC Kraszewski rel. Warszawa Wschodnia – Terespol – Warszawa Wschodnia i IC Laguna rel. Warszawa Centralna – Gdynia Główna – Warszawa Centralna.

Rekordowe wyniki PKP Intercity

PKP Intercity utrzymuje wysoką frekwencję po tym, jak w 2022 roku z usług narodowego przewoźnika skorzystało 59 mln osób, przyczyniając się do najlepszego wyniku przewozowego w historii spółki. Tym samym pobity został rekord z 2019 roku, kiedy pociągami PKP Intercity podróżowało blisko 49 milionów podróżnych.

Wyniki z pierwszego kwartału 2023 wskazują, że spółka ma szansę ponownie ustanowić rekord. W styczniu 2023 roku z usług przewoźnika skorzystało 4,64 mln pasażerów. To o 57% procent więcej niż w pierwszym miesiącu ubiegłego roku. Kolejne miesiące również upłynęły pod znakiem podróży z narodowym przewoźnikiem. W lutym tego roku z usług PKP Intercity skorzystało 4,4 mln pasażerów (o 48% więcej względem 2022 r.), a w marcu – 4,6 mln (o 6% więcej niż w marcu 2022 r.). Łącznie spółka w pierwszym kwartale br. przewiozła ponad 13,7 mln pasażerów – to najlepszy wynik w ponad 20-letniej historii PKP Intercity.

Atrakcyjne ceny biletów, m.in. dzięki ofercie Taniej z Bliskimi, systematyczna wymiana taboru na nowy lub zmodernizowany istotnie przyczyniają się do rosnącej frekwencji. Codzienne decyzje Polaków mają również wpływ na środowisko, ponieważ kolej jest najbardziej ekologicznym środkiem transportu zbiorowego. Dzięki nim Polacy codziennie przyczyniają się do redukcji emisji CO2 do atmosfery.

Dodaj komentarz