Targi Wywiady

Powrót Pasażerów możliwy już w 2021 roku

Artur Martyniuk, Prezes Zarządu Polregio Sp. z o.o., opowiedział o działaniach spółki w czasie pandemii, planach na najbliższe miesiące oraz wierze w to, że pasażerowie wrócą na kolej.

Proszę ocenić ostatnie miesiące pod względem przewozów i środków zainwestowanych oraz zaangażowanych w walkę z pandemią?

Wiosenny lockdown spowodował spadek liczby pasażerów, który właściwie odrobiliśmy w wakacje. We wrześniu wraz z ponownym otwarciem szkół ten trend jeszcze się umocnił.

Od października znów notujemy mniejszą liczbę osób korzystającą z naszych usług, co oczywiście ma związek ze spadkiem mobilności społecznej w ogóle, bowiem np. część osób pozostała w trybie pracy zdalnej. Dodatkowe nakłady na środki bezpieczeństwa związane m.in. z zakupem środków do dezynfekcji oraz wdrożeniem ostrzejszego niż dotychczas reżimu sanitarnego zwiększyły bezpieczeństwo podróżnych.

Widoczny jest spadek liczby podróżnych. Jak skłonić pasażerów do powrotu na kolej?

Przede wszystkim badania dowodzą, że ryzyko zakażenia w transporcie szynowym jest minimalne. Według Instytutu Kocha takie ryzyko wynosi 0,2%, a więc jest na granicy błędu statystycznego. Oczywiście kluczowe jest przestrzeganie zasad reżimu sanitarnego, do czego przykładamy szczególną uwagę. Dodatkowo pasażerowie mają możliwość zakupu biletu poprzez naszą bezpłatną aplikację lub stronę internetową. POLREGIO dysponuje rozbudowaną siatką połączeń niemal w całej Polsce. Codziennie na trasy wyjeżdża ok. 1900 pociągów zamawianych przez samorządy wojewódzkie, które zatrzymują się na ponad 1900 stacjach. Zapewniamy transport również w mniejszych miastach i miejscowościach, gdzie często jesteśmy jedną z nielicznych, jeśli nie jedyną, opcją transportu publicznego. W ten sposób POLREGIO skutecznie walczy ze zjawiskiem tzw. wykluczenia transportowego, które według szacunków dotyka nawet 14 mln Polaków.