Wywiady

Prawo nie uchroni przed cyberatakiem

Firma Tekniska Polska, organizator CYBERTEK, to z jednej strony produkty, a z drugiej rozwiązania dla wielu branż przemysłu. Proszę przybliżyć Wasze rozwiązania dla transportu?
Oferta rozwiązań dla transportu oraz portfolio realizacji wykorzystujących rozwiązania Tekniska Polska są bardzo szerokie. Dzięki doskonałym produktom, nasze rozwiązania są chętnie wybierane przez producentów taboru kolejowego oraz automatyki kolejowej. W szeroko rozumianym transporcie działamy więc na wielu płaszczyznach.
Zacznę od sieci pokładowych (tzw. onboard). Od prawie 10 lat dostarczamy nasze rozwiązania dla producentów taboru szynowego spełniając najwyższe standardy w zakresie kompatybilności elektromagnetycznej, wibrowytrzymałości, niepalności i wielu innych cech zawartych w zbiorach norm EN50155, IEC61375, EN45545-2, EN61373. Rzetelne podejście jakościowe, nowatorskie rozwiązania i najwyższe na rynku wskaźniki MTBF dla switchy pokładowych pozwoliły bardzo mocno ugruntować pozycję Firmy Tekniska w tym segmencie rynku. Szeroka paleta modeli w tym najnowsze switche dedykowane dla sieci ETBN pozwalają spokojnie patrzeć w przyszłość i zaspokoić najbardziej wymagające potrzeby systemów pokładowych
Kolejnym segmentem jest szeroko pojęty TrackSide. Systemy automatyki kolejowej stanowią od początku istnienia Firmy Tekniska Polska kluczowy obszar działalności. Współpracujemy z najlepszymi podmiotami na tym rynku w obszarze: sieci szkieletowych i technologicznych dla modernizowanych i nowo budowanych linii kolejowych głównie w zakresie technologii MPLS-TP i platformy XTran, w obszarze systemów zależnościowych, systemów przejazdowych, systemów sterowania i monitoringu. Rodziny switchy RedFox i Lynx oraz modemy GSHDSLowe rodziny Wolverine to nasze sztandarowe rozwiązania zapewniające niezawodność i bezpieczeństwo wielu systemów sygnalizacyjnych w Polsce.
Transport jednak to nie tylko kolej. Dzięki bardzo bogatej ofercie rozwiązań bezprzewodowych jesteśmy zaangażowani w ogromną ilość bardzo ciekawych projektów związanych z Inteligentnymi Systemami Transportowymi, z dynamiczną informacją pasażerską, z monitoringiem pracy akumulatorów w pojazdach elektrycznych (głównie autobusy) i hybrydowych. Trzeba też wspomnieć o systemach do obsługi kart aglomeracyjnych, biletomatach stacjonarnych i mobilnych, systemach opłat elektronicznych w komunikacji miejskiej. Możemy się pochwalić też takimi projektami jak odcinkowe pomiary prędkości, rejestracja pojazdów przejeżdżających na czerwonym świetle i wiele innych.
Cechą wspólną wszystkich naszych rozwiązań jest to, że trudno je bezpośrednio zobaczyć, natomiast to dzięki nim realizowany jest szeroki wachlarz usług z którego korzystamy wszyscy korzystając ze środków transportu zbiorowego oraz związanej z nimi infrastruktury.
W końcu muszę wspomnieć o czymś co jest absolutnym dopełnieniem omawianych obszarów, a mianowicie o systemach cyberbezpieczeństwa dla infrastruktury kolejowej, które również mamy w swojej ofercie. Ze względu na swoją specyfikę, w skali globalnej jest to jeszcze terra incognita, powstają pierwsze wdrożenia i testy PoC na dużych systemach. Implementacja takich rozwiązań wymaga interdyscyplinarnych kompetencji gdzie nasze doświadczenie w obszarze cyberbezpieczeństwa przemysłowego i sieci dla systemów automatyki kolejowej jest bardzo cenne.

MD

Dodaj komentarz