global Inwestycje

Region Centralny – Dolina Loary inwestuje w nowe pociągi i w centrum konserwacyjne pojazdów

Pod koniec sierpnia pierwszy z 32 nowych pociągów Omneo Premium zamówionych przez Region Centralny-Dolina Loary wyjechał na francuskie tory. W Orleanie zaś wkopany został kamień węgielny pod budowę centrum konserwacyjnego pojazdów.

W następstwie porozumienia, podpisanego w 2017 r. z Region Centralny – Dolina Loary stał się od 1 stycznia 2018 r. organem organizującym przejazdy dla linii kolejowych Paryż – Orlean – Tours, Paryż –Bourges-Montluçon i Paryż – Montargis. Linie te włączone zostały do regionalnej sieci mobilności międzymiastowej „Rémi” i nazwane „Rémi Express”.

W ramach transferu Region uzyskał dofinansowanie od państwa w wysokości 480 mln euro, z czego 460 mln euro zostało przeznaczone na zakup 32 nowych składów Omneo Premium zbudowanych przez spółkę Bombardier.

25 sierpnia pierwszy z dostarczonych pojazdów wyjechał na francuskie tory. W inauguracyjnym przejeździe udział wziął prezydent Regionu – François Bonneau, Prezes i Dyrektor Generalny SNCF Jean-Pierre Farandou, zastępca dyrektora generalnego SNCF odpowiedzialny za terytoria Frank Lacroix, a także przedstawiciele państwa, władz lokalnych i firmy Bombardier. Nowe pociągi produkowane w Crespin zastąpią obecne składy Corail do końca 2022 roku.

Aby zapewnić utrzymanie nowych pojazdów, Region, przy współpracy z francuskim rządem, sfinansuje budowę nowego centrum technicznego w Orleanie. We wtorek 25 sierpnia przedstawiciele francuskich władz państwowych i regionalnych wzięli udział w akcji wmurowania kamienia węgielnego pod inwestycję. Centrum rozpocznie działalność jesienią 2022 r.

Budowę obiektu realizować będą firmy lokalne. Ich czas pracy wyniesie łącznie 11 tys. 150 godzin.