Pasażer Raport z Polski

Rekord goni rekord! PKP Intercity podsumowało kwartał

W trakcie Świąt Wielkanocnych z usług PKP Intercity skorzystało 1,6 mln pasażerów. Narodowy przewoźnik podsumował także pierwszy kwartał roku – na pokłady pociągów wsiadło 16,5 mln pasażerów. – To nowy rekord w historii PKP Intercity – mówi Marek Chraniuk, prezes Zarządu.

Fot. PKP Intercity
Fot. PKP Intercity

Od poniedziałku 25 marca do wtorku 2 kwietnia z usług PKP Intercity skorzystało 1,6 mln pasażerów, podczas gdy w okresie Świąt 2023 roku, tj. 3 – 11 kwietnia, było ich 1,34 mln. Oznacza to wzrost r/r na poziomie 19%. Najwięcej podróżnych spółka przewiozła we wtorek 2 kwietnia – do pociągów wsiadło wtedy aż 231,4 tys. osób, co jest tegorocznym rekordem PKP Intercity.

– PKP Intercity cieszy się coraz większym zaufaniem Polaków. Podróż pociągiem jest dla nich korzystną alternatywą do podróży samochodem czy samolotem. Doskonałe wyniki przewozowe nie wzięły się jednak znikąd. Rosnące zainteresowanie naszymi usługami to efekt naszej ciężkiej pracy. Szybki i nowoczesny tabor oraz coraz lepsza oferta przewozowa przekonują kolejne miliony pasażerów do wyboru naszych usług – powiedział Marek Chraniuk, prezes zarządu PKP Intercity.

 

W celu zapewnienia jak największego komfortu podróży, PKP Intercity zadbało o dodatkowe wsparcie taboru. Przewoźnik w okresie 25 marca – 2 kwietnia wzmocnił 396 pociągów dodatkowymi 487 wagonami, które kursowały na najbardziej popularnych trasach. Dodatkowe wagony pojawiły się w składach wyruszających m.in. z Warszawy, Krakowa, Trójmiasta, Wrocławia, Katowic, Szczecina, Lublina czy Przemyśla, których destynacją były m.in. inne duże miasta. Przewoźnik uruchomił także dodatkowe pociągi i wydłużył kursowanie połączeń rozkładowych, dzięki temu jeszcze więcej osób mogło skorzystać z usług PKP Intercity..

Marek Chraniuk: Efekty inwestycji PKP Intercity są widoczne na torach [WYWIAD]

Niesłabnące zainteresowanie podróżami z PKP Intercity

W pociągach PKP Intercity utrzymuje się wysoka frekwencja po tym, jak w roku poprzednim z usług przewoźnika skorzystało ponad 68 mln pasażerów. Tym samym spółka pobiła rekord z 2022 roku, kiedy pociągami PKP Intercity podróżowało 59 mln osób.

Wyniki za pierwsze trzy miesiące pokazują, że w bieżącym roku może zostać ustanowiony nowy rekord. Łącznie w pierwszym kwartale spółka przewiozła 16,5 mln pasażerów, co jest wzrostem r/r o blisko 20%. W analogicznym okresie rok wcześniej do pociągów przewoźnika wsiadło 13,8 mln osób. W samym marcu br. przewiezionych zostało 5,7 mln podróżnych. Tak dobre wyniki przewozowe pozwalają estymować, że przekroczona zostanie bariera 70 mln osób przewiezionych przez PKP Intercity w jednym roku kalendarzowym.

Coraz większa popularność PKP Intercity przekłada się na mniejszą emisję CO₂ do środowiska. Kolej jest bowiem najbardziej ekologicznym środkiem transportu zbiorowego i charakteryzuje się ponad 4 razy mniejszą emisją CO₂ niż transport drogowy i 5 razy mniejszą emisją CO₂ niż transport lotniczy. Wybierając kolej, w samym 2023 roku pasażerowie zaoszczędzili 1,67 mln ton CO₂.

Dodaj komentarz