Raport z Polski Tramwaje

Remonty, modernizacje i podwyżki – MPK Wrocław z planami na 2024 r.

Wiceprezes wrocławskiego MPK Przemysław Nowicki nie krył zaskoczenia decyzją jednej z organizacji, mimo to liczy na uzyskanie porozumienia – Sama decyzja o odstąpieniu od uzgodnionych warunków była dla nas dużym zaskoczeniem. Decyzja przyznam, dla mnie niezrozumiała, biorąc pod uwagę wszelkie okoliczności i warunki jakie były podczas rozmów negocjacyjnych przedstawiane stronie społecznej, ale wierzę, że wszystko uda się szczęśliwie zakończyć i również trzeci związek zawodowy przystąpi do porozumienia w treści wynegocjowanej przez obie strony – podsumowuje.

Wypracowane ze związkami porozumienie dotyczyć będzie nie tylko pracowników ruchu, czyli kierowców i motorniczych, ale również pracowników zaplecza. Oni również dostaną średnio 800 złotych od kwietnia i jednorazowe świadczenie w wysokości 1500 zł, w trzech równych ratach od lutego. Przypomnijmy, że najmniej zarabiający pracownicy dostali już w grudniu podwyżki.

Kolejna tura rozmów ze związkami zawodowymi o podwyżkach i o nowym systemie pracy przewidziana jest na lipiec tego roku.

Wyzwania kadrowe

Jednym z głównych wyzwań MPK na ten rok jest szeroko pojęta poprawa funkcjonowania komunikacji miejskiej.

– Liczymy, że większe stawki dla pracowników ruchu, czyli kierowców i motorniczych przełożą się na  wzrost zatrudnienia, a wyremontowanie newralgicznych punktów w mieście, w połączeniu ze wzrostem liczby pracowników wpłyną na poprawę punktualności – mówi Przemysław Nowicki. – Z naszych ostatnich wyliczeń wynika, ze brakuje nam około 100 kierowców i motorniczych. Sytuacja na rynku pracy w tym sektorze jest bardzo trudna, natomiast trwają kursy dla kierowców i motorniczych, co w efekcie może przyczynić się do zwiększenia zatrudnienia i na to liczymy – zaznacza.

 

Spółka prowadzi aktualnie wielotorowe działania mające na celu pozyskanie nowych motorniczych i kierowców. Wrocławskie MPK pojawia się na targach pracy, prowadzi kampanię rekrutacyjną w tramwajach i autobusach (ostatnio także na przystankach), kampanię w Internecie w mediach społecznościowych oraz mediach tradycyjnych, a także organizuje dni otwarte na zajezdniach.

Dodaj komentarz