Inwestycje Pasażer

Rusza modernizacja ostatniego odcinka kolejowej “zakopianki”

We wrześniu rozpocznie się modernizacja ostatniego odcinka kolejowej „zakopianki” między Suchą Beskidzką a Chabówką. Prace kontynuowane będą także na odcinku Chabówka – Zakopane. W te wakacje w kierunku Podhala wyjechało ponad 3 tys. pociągów. Podróżni skorzystać mogli m.in. z nowych peronów w Lasku i Nowym Targu.

Fot. Błażej Mstowski / PKP PLK

Modernizacja odcinka Kraków – Zakopane pozwoli skrócić czas podróży pociągiem do stolicy Tatr i zwiększyć dostępność do kolei. Za kilka dni wykonawca prac rozpocznie przebudowę torów na stacji Sieniawa i na szlaku Sieniawa – Lasek.

– Pasażerowie na stacji Sieniawa zyskają dostępniejszy peron, dobrze przygotowany do podróży pociągiem – informują PKP Polskie Linie Kolejowe. –  Przebudowywane będą także urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Prace w Sieniawie obejmą również remont 13 przejazdów kolejowo-drogowych, co zwiększy poziom bezpieczeństwa w komunikacji kolejowej i drogowej.

 

W nadchodzącym miesiącu ruszą także prace na ostatnim odcinku kolejowej „zakopianki” między Suchą Beskidzką a Chabówką.

Realizacja całego projektu na linii Sucha Beskidzka – Chabówka pozwoli m.in. zwiększyć komfort podróży na 6 stacjach i przystankach: Sucha Beskidzka, Osielec, Bystra Podhalańska, Skawa, Skawa Środkowa i Chabówka. Poziom bezpieczeństwa na kolejowej trasie a także w komunikacji samochodowej zwiększy modernizacja 46 przejazdów kolejowo-drogowych. Do grudnia br., przebudowywana będzie część torów i rozjazdów w stacjach Sucha Beskidzka i Jordanów. Wykonawca wymieni również sieć trakcyjną między stacjami Osielec i Jordanów. Prace obejmują również wymianę 32 km torów wraz z siecią trakcyjną. Dla sprawniejszego i bezpieczniejszego ruchu pociągów ważna będzie także przebudowa 120 obiektów inżynieryjnych, w tym 27 mostów i 3 wiaduktów.

W związku z pracami na odcinku Kraków – Zakopane wprowadzona zostanie autobusowa komunikacja zastępcza za pociągi Intercity.

Za składy Polregio, jadące z Krakowa do Zakopanego, komunikacja zastępcza będzie na odcinku Sucha Beskidzka – Szaflary. Podhalańska Kolej Regionalna zostanie utrzymana na odcinku Nowy Targ – Zakopane, za wyjątkiem dni od 10 -18 września, gdy kursy będą na odcinku Szaflary – Zakopane.

Na modernizację kolejowej „zakopianki”, w ramach projektu „Prace na liniach do Zakopanego nr 9, 98,99, na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka Zakopane”, PLK przeznaczają przeszło 1,1 mld zł netto. Pomiędzy Skawiną a Suchą Beskidzką podróżni korzystają już ze zmodernizowanych peronów na 10 stacjach i przystankach a pociągi jadą po nowych torach. Efektem wszystkich prac PLK z Krajowego Programu Kolejowego, realizowanych do 2023 r. na trasach do Zakopanego, będzie wyższy standard obsługi na stacjach i przystankach oraz szybsze i sprawniejsze podróże do stolicy Tatr. Podróż z Krakowa do Zakopanego skróci się o ponad godzinę i wyniesie ok. 2 godz.15 minut.