global Inwestycje Wydarzenia

Siemens Mobility i partnerzy z kontraktem od tajwańskiego metra

Siemens Mobility, przy współpracy z partnerami technologicznymi z konsorcjum ST Engineering oraz Stadler wynegocjowali kontrakt na dostawę oraz wdrożenie systemów sterowania pociągami za pomocą modelu komunikacji CBTC. Firmy zrzeszone w konsorcjum podpisały umowę z operatorem tajwańskiego metra w Kaohsiung.

Fot. Siemens Mobility
Fot. Siemens Mobility

Kontrakt typu Electrical and Mechanical zakłada realizację zamówienia „pod klucz” dla Żółtej Linii metra. Trasa ta uzupełni dotychczas obsługiwane linie – Czerwoną i Pomarańczową.

Zadania Siemens Mobility i partnerów

Główna część kontraktu dotyczy wprowadzenia systemu sygnalizacji Trainguard MT CBTC z funkcją GoA4, która odnosi się do najwyższego stopnia automatyzacji. Innymi słowy – Siemens Mobility wraz z całym konsorcjum technologicznym zadba o wdrożenie w tajwańskim metrze systemu bezobsługowego (bez udziału maszynisty) sterowania pojazdami metra. Składy z tym rodzajem nawigacji, których będzie razem 25, będą przemierzały trasę liczącą 22,8 kilometra. Na całej jej długości zaplanowano 23 stacje, w tym tylko jedną naziemną – pozostałe zaś zlokalizowane zostaną pod ziemią.

Funkcjonalność GoA4 wynika z połączenia trzech podsystemów, to jest: ATP, ATO oraz ATC. Pierwszy odpowiedzialny jest za bezpieczeństwo pociągu, drugi przeprowadza operacje cyfrowe związane bezpośrednio ze sterowaniem pojazdu znajdującego się w trasie. ATC jest z kolei niezbędny do ustalania drogi przemieszczania się pociągu, wraz z możliwością regulowania jego podróży tak, by zapobiec opóźnieniom. Zestawienie systemów tego rodzaju pozwoli zaprogramować wagony metra w taki sposób, by nie tylko bezpiecznie poruszały się po zaplanowanej trasie, ale też były w pełni bezpieczne dla pasażerów.