Tabor Wydarzenia

SIM Factor dostarczy do Pol-Miedź Trans symulator lokomotywy GAMA

Producent symulatorów kolejowych, firma SIM Factor oraz Pol-Miedź Trans podpisały umowę na dostawę symulatora lokomotywy PESA GAMA. Urządzenie trafi do klienta pod koniec czerwca 2023 r.

Fot. PESA Bydgoszcz
Fot. PESA Bydgoszcz

Symulator będzie oparty o rozwiązanie SIM Factor typu SMART, z oryginalnym pulpitem pojazdu GAMA 111Ed-20.

– Rozwiązanie będzie oparte o system wyświetlania 4K oraz zaawansowany system audio – informuje producent. – Ponadto, symulator zapewni możliwość jazdy na ponad 2000 km wirtualnych tras symulacyjnych, a także integrację z bazą tras symulacyjnych SIM Factor.

 

Producent wyposaży urządzenie w najnowszą wersję oprogramowania, które umożliwi zastosowanie edytorów składu pociągu, edycję wagonów, czy obsługę systemu ETCS. Ponadto – twórcy zawrą w oprogramowaniu szeroką bibliotekę zdarzeń, scenariuszy oraz wirtualnych usterek pojazdu.

Jak zaznaczają twórcy, będzie to też pierwszy w Polsce symulator lokomotywy hybrydowej ze spalinowym silnikiem dojazdowym.

Symulator dla CSM

Kilka dni temu firma SIM Factor poinformowała o rozpoczęciu realizacji zadania dla Centrum Szkolenia Maszynistów w Warszawie. Trafią tam dwa najnowocześniejsze symulatory kabinowe.

– Będą to uniwersalne kabiny lokomotywy elektrycznej oraz elektrycznego zespołu trakcyjnego – informuje SIM FACTOR. – Symulatory będą posiadały system wizualizacji w standardzie 4K oraz system dźwiękowy 5:1. Kabiny będą przystosowane do rozbudowy o system ruchu na platformie 6dof.

 

Kabina lokomotywy elektrycznej umożliwi symulowanie wielu różnych lokomotyw, tworzenie wirtualnych składów, jazdy wielokrotnej etc. System symulacji zaoferuje najbogatsze na Polskim rynku rozwiązanie zarówno co do ilości tras, możliwości tworzenia scenariuszy, w tym nowego systemu harmonogramu zdarzeń logicznych, czy funkcji zapisywania / odczytu dynamicznej sytuacji ruchowej.

Symulatory, które trafią do CSM, będą zgodne z wymaganiami i standardami określonymi dla symulatorów Urzędu Transportu Kolejowego. Producent przygotuje je na możliwość zapewnienia pełnej kompatybilności z symulatorami Centrum Egzaminowani i Monitorowania Maszynistów od 2023 roku.

Obydwa symulatory będą posiadały wirtualny system ETCS umożliwiający poruszanie się w ramach poziomu Ls, L1 i L2. Oprogramowanie SIM Factor dostarczy w najnowszej wersji Q4 2022. Posiadać będzie pełny katalog polskich tras o długości ponad 6600 km.

Umowa ramowa w obejmuje także opcję dostarczenia w przyszłości rozwiązań z zakresu szkolenia VR oraz systemów bezpieczeństwa i tras obejmujących Niemcy, Austrię i Czechy.

Dodaj komentarz