global Inwestycje Tramwaje Wydarzenia

Škoda Transportation zaprezentowała nowe tramwaje dla Pragi [WIZUALIZACJE]

W porównaniu do hydraulicznego układu hamulcowego nie zawiera płynów hydraulicznych, co czyni go nie tylko bardziej przyjaznym dla środowiska, ale także znacznie skraca czas potrzebny na konserwację i ponowne uruchomienie pojazdu.

Pojazd stanowi kombinację sprawdzonych komponentów, które Škoda zaczerpnęła ze swoich udanych projektów. Ramy podwozia pochodzą z tramwajów ForCity Smart dla Ostrawy, Pilzna i Brna, natomiast mocny silnik trakcyjny pochodzi z projektu ForCity Plus dla Frankfurtu, Chotěbuzu i Braniboru. Jeśli chodzi o surową konstrukcję pojazdu, inspiracją był pięcioogniwowy tramwaj ForCity Plus dla Bratysławy, w którym udało się zwiększyć przebieg dzięki nowemu kompletowi kół.

W produkcji pojazdu w formie kontraktów podwykonawczych będzie uczestniczyć wiele czeskich firm. Jedną z nich jest na przykład firma DAKO-CZ, która będzie produkować hamulec elektromechaniczny.

Parametry techniczne tramwaju Škoda ForCity Plus Praha 52T:

  • Długość pojazdu ze zderzakami: 31,99 m
  • Szerokość pojazdu: 2,5 m
  • Całkowita pojemność pojazdów: 243 (przy 5 os/mkw)
  • Liczba miejsc parkingowych: 173
  • Liczba miejsc siedzących: ogółem 70, w tym 44 w kierunku jazdy i 26 tyłem do kierunku jazdy
  • Część niskopodłogowa: 100% (dostępne wszystkie siedzenia bez podestów i schodów)
  • Całkowita liczba podwozi: 4 trakcyjne (2 swobodnie obracające się i 2 częściowo obrotowe)
  • Hamulec: elektromechaniczny
  • Średnica nowych kół: 640 mm
  • Wysokość wejścia: 350 mm
  • Drzwi: 5 drzwi dwuskrzydłowych o szerokości 1300 mm każde
  • Drzwi kierowcy: zewnętrzne mechaniczne, wewnętrzne przesuwne
  • Cykl życia pojazdu: 30 lat
  • Prędkość projektowa: 80 km/h
  • Masa pustego pojazdu: 48 t

Dodaj komentarz