Raport z Polski Wydarzenia

Skutecznie o bezpieczeństwie, czyli Kampania Kolejowe ABC

Popularność, jaką cieszy się Rogatek, świadczy o tym, że był to zdecydowanie dobry wybór. Nosorożec jest bohaterem, którego znają i uwielbiają nie tylko najmłodsi, ale również dorośli.

Sukces kampanii kolejowe abc

W działaniach prowadzonych w ramach pierwszej i drugiej edycji Kampanii Kolejowe ABC UTK wychodzi poza szablonowe narzędzia komunikacyjne stosowane zazwyczaj w podobnych projektach. Wykorzystanie innowacyjnych narzędzi komunikacji oraz bezpośredni kontakt z grupą docelową leżą u podstaw sukcesu kampanii.

Działania bezpośrednie to przede wszystkim lekcje bezpieczeństwa prowadzone w szkołach i przedszkolach przez edukatorów UTK oraz plenerowe pikniki rodzinne. W samym tylko 2022 r. w imprezach w Zakopanem, Jastrzębiej Górze, Mikołajkach, Łebie i we Wrocławiu wzięło udział 16 tysięcy osób. Podczas każdego z pikników całe rodziny biorą udział w grach edukacyjnych, warsztatach kreatywnych czy konkursach z nagrodami, jednocześnie zdobywając wiedzę na temat bezpieczeństwa na terenach kolejowych. Z kolei w zajęciach edukacyjnych w 2022 r. wzięło udział prawie 6 500 dzieci z ponad 200 placówek edukacyjnych. W ramach obu projektów w lekcjach uczestniczyło łącznie blisko 29 tys. dzieci. To nie koniec, ponieważ na 2023 r. zaplanowano kolejne zajęcia i wydarzenia.

UTK trafia ze swoim przesłaniem do szerokiego grona osób również dzięki współpracy i utrzymywaniu stałego kontaktu z dziennikarzami. Wywiady z członkami zespołu regularnie ukazują się w mediach – w prasie, w radiu, telewizji czy w internecie. Spotkania bezpośrednie z przedstawicielami mediów mają miejsce przy okazji rozmaitych eventów czy konferencji prasowych.

Niezwykle ważnym elementem edukacji i promocji są spoty w telewizji oraz w radiu, a także w mediach cyfrowych. UTK dociera do grupy docelowej kampanii również za pośrednictwem mediów społecznościowych. Atrakcyjne treści oraz konkursy z nagrodami, które pojawiają się na kanałach social media projektu, pozwalają utrzymać bezpośrednią interakcję z odbiorcami. Profil Kampanii Kolejowe ABC II na Facebooku obserwuje prawie 80 tys. użytkowników, a na Instagramie kampanię śledzi prawie 8,5 tys. obserwujących. Innowacją wprowadzoną w drugiej edycji kampanii jest stworzenie konta na TikToku. Filmiki z Rogatkiem udostępnione na tym kanale spotykają się z dużym zainteresowaniem ze strony starszych dzieci. Profil kampanii ma już łącznie około 1 mln wyświetleń.

Dodaj komentarz