Tabor

Spalinowy zespół trakcyjny dla Kolei Wielkopolskich przechodzi testy homologacyjne

Pierwszy spalinowy zespół trakcyjny produkcji NEWAG dla Kolei Wielkopolskich wyjechał na badania homologacyjne do Żmigrodu. Działania prowadzone będą na torze testowym Instytutu Kolejnictwa.

Fot. Newag

Umowa na dostawę 4 fabrycznie nowych pojazdów spalinowych dla Kolei Wielkopolskich podpisana została z firmą Newag w lipcu 2019 r. Pojazdy trafią do przewoźnika zgodnie z harmonogramem, w latach 2020-2021.

Jak w ubiegłym roku zaznaczyli przedstawiciele Kolei Wielkopolskiej, nowy tabor miałby wozić pasażerów na najbardziej zatłoczonych trasach, w tym m.in. na linii Poznań – Wągrowiec.

Podpisana umowa zawiera prawo opcji – przewoźnik do lipca 2021 r. może domówić kolejne dwie jednostki.

Przetarg na spalinowe zespoły trakcyjne udało się rozstrzygnąć dopiero przy trzecim podejściu. Za pierwszym razem każda ze złożonych ofert przekraczała zaplanowany przez Koleje Wielkopolskie łączny budżet 144,1 mln zł brutto. Za drugim razem przetarg wygrała Pesa, jednak po prawie roku zrezygnowała z podpisania umowy. Zadanie realizuje obecnie NEWAG S.A, który wycenił swoją ofertę na 142,4 mln zł brutto.