global Tabor

Stadler z kontraktem na lokomotywy dwusystemowe Eurolight dla Trenitalii

Stadler dostarczy włoskiemu operatorowi kolejowemu Trenitalia do 50 lokomotyw Eurolight Dual. Pierwsze zamówienie obejmuje 13 pojazdów oraz pełną obsługę serwisową przez okres 10 lat z możliwością przedłużenia na kolejne 5 (+5) lat.

Lokomotywa dwusystemowa Eurolight (fot. Stadler)

Włoski narodowy operator kolejowy Trenitalia wygrał z Stadlerem przetarg ogłoszony w 2022 roku na dostawę i konserwację lokomotyw dwusystemowych (3kV DC + diesel). Nowe pojazdy eksploatowane będą na całej sieci kolejowej Włoch. Osiągają maksymalną prędkość 160 km/h i bazują na 4-osiowej platformie lokomotywy EUROLIGHT.

Nowe lokomotywy to najnowsze pojazdy z rodziny Eurolight. Posiadają wspólną kompaktową konstrukcję, a także najnowszą technologię wózków. Charakteryzują się wysokimi osiągami, niską masą oraz zmniejszonym naciskiem na oś, który nie przekroczy 20 ton/oś.

Lokomotywy wyposażone są w systemy bezpieczeństwa ETCS B3R2/SCMT/SCC oraz łączą trakcję spalinową i elektryczną. Dzięki temu Trenitalia może korzystać z nich w całej włoskiej sieci RFI.

Lokomotywy wyposażone zostaną w system rekuperacji, a także system trakcji AC z jednym falownikiem na oś Ponadto, wykonawca zainstaluje system HEP do zasilania pociągu energią. Nowe lokomotywy EUROLIGHT Dual dla Trenitalia zaoferują maszynistom komfort, bezpieczeństwo i doskonałą widoczność.

– Rodzina lokomotyw Eurolight ma wiele zastosowań i może kursować na wszystkich typach linii – podkreśla Iñigo Parra, dyrektor generalny Stadler Valencia. – Innowacyjne i ekonomiczne rozwiązania pozwolą chronić środowisko, a także realizować przyjazne usługi kolejowe. Pojazdy sprostają wymaganiom Trenitalii – są niezawodne, wydajne i produktywne.

 

Na realizacje pierwszego kontraktu Stadler ma 4 lata.

Dodaj komentarz