Raport z Polski

Strona “Kampanii Kolejowe ABC” z rekordową liczbą odwiedzin

Fot. Kampania Kolejowe ABC / Fb

W marcu i kwietniu rekordowa liczba osób odwiedziła stronę www.kolejoweabc.pl – witrynę internetową „Kampanii Kolejowe ABC”. Największą popularnością cieszą się aplikacja edukacyjna i kolorowanka, które pozwalają najmłodszym na zabawę i naukę.

W trzecim i czwartym miesiącu roku ponad 4 tys. razy pobrane zostały multimedialne lekcje bezpieczeństwa kolejowego, gra edukacyjna smartfony, kolorowanka i podręczniki wraz z gotowymi scenariuszami lekcji. Przez ostatnie dwa miesiące pobrań materiałów edukacyjnych było niemal tyle, co przez ostatnie dwa lata. Programy „Twoja Kolej” i „Myszka w Paski” obejrzało ponad 43 tysiące osób.

Spoty z nosorożcem Rogatkiem w serwisie YouTube obejrzało już 18 mln osób, a filmy vlogerów miały ponad 4 mln odsłon. Od początku trwania projektu stronę Kampanii Kolejowe ABC odwiedzano ponad 400 tysięcy razy. Większość osób korzysta ze strony przy pomocy urządzeń mobilnych: 88% użytkowników łączy się z telefonów i tabletów, a 12% – z komputerów. Co ciekawe od połowy marca odsetek użytkowników korzystających z komputerów zwiększył się do 30%.

– Wprowadzenie nauczania zdalnego spowodowało, że zarówno dzieci, jak i rodzice i nauczyciele zaczęli poszukiwać w sieci ciekawych materiałów związanych z różnymi obszarami wiedzy. Zauważamy, że nowoczesne formy edukacji o bezpieczeństwie na kolei są bardzo dobrze odbierane przez dzieci – ocenia dr inż. Ignacy Góra, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego.