Inwestycje Wydarzenia

System Lohr po raz pierwszy wykorzystany w Polsce

Terminal Intermodalny CLIP w Swarzędzu zyskał pierwszy w Polsce system Lohr. To również pierwsze takie rozwiązanie wykorzystane w Europie wschodniej, mierząc na wschód od osi Bettembourg-Orbassano koło Turynu. Kraje zachodnie wykorzystują je już od dłuższego czasu.

System Lohr po raz pierwszy wykorzystany w Polsce
System Lohr w odniesieniu do możliwości gospodarczych wydaje się mieć właściwie same zalety. (Fot. clip-group.com)

Co warto wiedzieć na temat Lohr Railway System?

Zasadniczą funkcją systemu Lohr jest realizacja przeładunku także w przypadku naczep, które nie są konstrukcyjnie przystosowane do unoszenia w pionie przez suwnice czy też podnośniki typu reachstacker. Z takich naczep korzysta się nadal dość intensywnie, stąd ich dotychczasowa obsługa była właściwie niemożliwa.

Innymi słowy system ten wykorzystuje metodę przeładunku poziomego w ramach transportu intermodalnego, na przykład naczep samochodowych przewożonych drogowo na wagony kolejowe. System nie wymaga użycia dźwigów. Realizacja procesu możliwa jest dzięki ruchomym platformom umieszczanym na specjalnie do tego celu zaprojektowanych wagonach. Na taką konstrukcję wjeżdża cały samochód z naczepą. Ta zostaje prawidłowo umiejscowiona, a następnie odłączona od pojazdu, który zjeżdża z wagonu. Platforma zostaje następnie ustawiona do pozycji równoległej z osią składu.

Zwiększa się komfort podróży na trasie Poznań – Warszawa

Wprowadzenie technologii Lohr do obsługi w polskim Terminalu Intermodalnym w znacznym stopniu poprawi funkcjonalność strefy. Umożliwi także przeładowywanie i załadowywanie transportów do tej pory omijających port. Przepływ ładunków przez polski terminal będzie nie tylko sprawniejszy, ale też wzmocni procesy eksportowe i importowe na wschodnich liniach Europy.

 

Zalety Lohr w ujęciu gospodarczym

System Lohr w odniesieniu do możliwości gospodarczych wydaje się mieć właściwie same zalety. Nie tylko wzmocni udział Polski w wymianie handlowej. Przede wszystkim przyspieszy tak załadunek, jak i rozładunek intermodalny. Wagony z ruchomymi platformami mogą bowiem działać niezależnie, co oznacza, że w tym samym czasie można dokonywać wielu procesów jednocześnie.

Wprowadzenie Lohr w porcie swarzędzkim wydłuży trasę towarową aż do Luksemburga. Pozwoli przy tym rozplanować połączenia z kolejnymi destynacjami – w tym z Calais czy Barceloną.

Dodaj komentarz