Inwestycje

Tak powstaje stacja Warszawa Główna [ZDJĘCIA]

PKP Polskie Linie Kolejowe prowadzą prace na budowie stacji Warszawa Główna. Stanęły tam już konstrukcje kładki, która połączy miasto. Nad linią średnicową powstają zaś perony i wiadukt kolejowy. Inwestycja zwiększy możliwości warszawskiego węzła kolejowego i rozszerzy ofertę podróży. Projekt za 87 mln zł, ubiega się o współfinansowanie ze środków unijnych.

Fot. PKP PLK

Postępują prace przy budowie Warszawy Głównej. Przygotowane są już dwa 350 metrowe perony. Wykonawca koncentruje roboty na budowie konstrukcji kładki dla pieszych. Zrobione są fundamenty i filary, realizowane są prace przy schodach. Po zakończeniu robót przy betonowych filarach, ułożone zostaną stalowe przęsła. Najdłuższe przęsło, nad linią średnicową, będzie miało ponad 50 m długości. Stalowa konstrukcja kładki będzie ważyła blisko 260 ton. Obiekt zapewni dogodny dostęp na nowe perony. Mieszkańcy wygodnie przejdą nad torami miedzy Ochota a Wolą.

Po zakończeniu prac przy kładce, w rejonie peronów będą układane tory i rozjazdy. Stoją już słupy i bramki dla sieci trakcyjnej. Zbudowano nastawnię z której prowadzony będzie ruch pociągów. Wykonawca przygotował materiały do kolejnych prac.

Fot. PKP PLK

Pociąg nad pociągiem

Bezkolizyjny przejazd pociągów do Warszawy Głównej, nad dalekobieżną linią średnicową, zapewni wiadukt. Zostały już wykonane ścianki szczelne oraz 24 żelbetowe pale fundamentowe o długości do 16 metrów. Powstaje korpus jednego z dwóch przyczółków, który został wypełniony gotową mieszanką, wylewaną na ułożone zbrojenia. Zbrojenie jednego przyczółku to aż 27 ton stali, a do jego wypełnienia potrzeba 275 m3 betonu. Wiadukt zostanie wykonany jeszcze w tym roku.

Czytaj dalej >