Wywiady

Terminowość, solidność i doświadczenie

RK: Zaciekawiło mnie szczególnie jednak przejęcie przez Was odbudowy EZT EW51 ze Stacji Muzeum. Co Was skłoniło do startu w przetargu? Bo wygląda to na bardzo prestiżowe zamówienie pomimo tego, że jest to tylko jeden skład?

KA: Na rynku jesteśmy dość szeroko znani z napraw elektrycznych zespołów trakcyjnych różnych typów. Nie boimy się wyzwań, a takimi z pewnością są naprawy pojazdów wyprodukowanych w małych seriach z często ograniczonym dostępem do dokumentacji. Jednak nasza firma to zespół ludzi z dużym doświadczeniem i pasją, podchodzących z sentymentem do taboru szynowego. I to skłoniło nas do startu w przetargu, chcemy uratować ten skład i przywrócić mu chociaż część dawnego blasku. Musimy zdawać bowiem sobie sprawę, że oryginalnych części do tego pojazdu na rynku już praktycznie nie ma i większość elementów będziemy musieli odtworzyć. Będzie to proces żmudny i skomplikowany, ale dający niewątpliwie dużą satysfakcję. Cieszymy się również ze współpracy z pracownikami Stacji Muzeum, którzy swoim zaangażowaniem i zapałem pokazują jak wiele serca wkładają w soją pracę.

RK: A czy jest Pan zadowolony z końcowego efektu jaki uzyskaliście z ED72?

KA: Tak, z efektu modernizacji ED72 jestem zadowolony. Otrzymaliśmy we współpracy z Przewozy Regionalne elektryczny zespół trakcyjny o nowoczesnej stylistyce i dużej pojemności wnętrza. Jeden zmodernizowany ezt ED72Ac może pomieścić 497 pasażerów, czyli zestawiając dwa takie składy możemy przewieźć blisko tysiąc pasażerów. I jak widzimy jest to już wykorzystywane w praktyce, gdzie pojazdy te kierowane są do obsługi linii o dużych potokach podróżnych. Pojazd cechuje się dużym przyspieszeniem, wygodnymi fotelami, klimatyzacją całego wnętrza, nowoczesnymi systemami informacji pasażerskiej, WiFi. Jest wyposażony w gniazda 230V, gniazda USB oraz ładowarki indukcyjne umieszczone w części stolików podokiennych (te ostatnie zastosowaliśmy jako pierwsi w pojazdach na naszym rynku). Ezt jest również przystosowany do przewozu osób o niepełnosprawnych. Na rynku pozostają jeszcze ezt ED72 i EN71, którym zbliża się czas napraw P5 i liczymy na kolejne zamówienia na modernizacje tych pojazdów.

RK: W związku z tymi realizacjami rodzi się pytanie czy polscy przewoźnicy to wymagający klient?

KA: Tak, polscy przewoźnicy to wymagający klient, świadomy swoich potrzeb i potrzeb podróżnych. Razem z rozwojem technologii i ich dostępnością na rynku rozwijają się zarówno firmy budujące i naprawiające tabor oraz przewoźnicy, którzy też są siłą napędową dla wyznaczania kierunków rozwoju taboru.

RK: Czym więc ich przekonujecie?

KA: Jakością realizowanych usług, terminowością, solidnością, doświadczeniem. Jesteśmy zakładem naprawczym w pełnym tego słowa znaczeniu – oferujemy i realizujemy naprawy pojazdów wielu typów i producentów. Naprawiamy zarówno elektryczne zespoły trakcyjne, jak i wagony oraz autobusy szynowe, a w przeszłości wykonywaliśmy również naprawy lokomotyw i tramwajów. Świadczone przez nas usługi to nie tylko naprawy okresowe, lecz również naprawy poawaryjne. Jakość i skuteczność.

Dodaj komentarz