Aktualności Inwestycje

Towary pojadą sprawniej trasą Śląsk-Bałtyk

Liczby projektu (odcinek Rusiec Łódzki – Zduńska Wola Karsznice):

  • wymiana 29 km torów, 37 km sieci trakcyjnej oraz 62 rozjazdów,
  • przebudowa 10 obiektów inżynieryjnych,
  • modernizacja 17 przejazdów kolejowo-drogowych.

Prace na linii kolejowej nr 131 na odcinku Rusiec Łódzki – Zduńska Wola Karsznice są realizowane w ramach projektu „Prace na linii kolejowej C-E 65 na odcinku Chorzów BatoryTarnowskie GóryKarszniceInowrocławBydgoszcz – Maksymilianowo”. Wartość inwestycji to ponad 580 mln zł. Projekt jest w 85% dofinansowany z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zakończenie prac zaplanowane jest w I kwartale 2023 roku.

Przebudowa trasy kolejowej Śląsk – Bałtyk podzielona jest na odcinki. Na odcinku Chorzów BatoryBytomNakło Śląskie prowadzone są prace projektowe. Budowa jest zaplanowana na lata 2022-2024. Na odcinku Nakło Śląskie – Kalina (Herby Nowe) projektowanie zakończy się do 2023 r.
Następne odcinki: Kalina (Herby Nowe) – Rusiec Łódzki oraz Rusiec Łódzki – Zduńska Wola Karsznice są przebudowywane. Zakończenie robót planowane jest w 2023 r.

PLK przygotowują dokumentację projektową dla przebudowy odcinków północnych: Zduńska Wola Karsznice – Dąbie nad Nerem (LCS Zduńska Wola Karsznice), Dąbie nad Nerem – Złotniki Kujawskie (LCS Inowrocław), Złotniki Kujawskie – Twarda Góra (LCS Bydgoszcz), Twarda GóraTczew (LCS Tczew). Prace związane z dokumentacją przewidziano do 2022 r.

Fot. Łukasz Bryłowski / PKP PLK S.A.

PKP PLK kontynuują prace na linii Śląsk – trójmiejskie porty

Dodaj komentarz