Tabor

Trwa produkcja pierwszego ezt FLIRT dla PKP Intercity

Trwa budowa pierwszego z dwunastu pociągów ezt FLIR dla PKP Intercity. Prace wykonywane są w siedleckim zakładzie Stadler Polska. Pojazdy trafią do przewoźnika w ramach wartej ponad miliard złotych umowy podpisanej w połowie 2019 r.

Przedmiotem podpisanego w sierpniu 2019 roku kontraktu jest dostawa 12 fabrycznie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych (ezt) typu FLIRT wraz z usługą ich utrzymania technicznego przez okres 15 lat. Wartość zamówienia wynosi 1,015 mld zł brutto.

Prace realizowane są zgodnie z harmonogramem. Na obecnym etapie odbywa się zabudowa ośmiu pudeł pojazdu, w których są umieszczane elementy mocujące, izolacja oraz elementy elektryczne, następnie rozprowadzone będzie okablowanie oraz pneumatyka.

W kolejnym etapie zainstalowane  zostaną m.in. panele ścienne, sufity i podłogi. Następnie wagony zostaną wyposażone w elementy oświetlenia i wyposażenia, takie jak np. fotele, toalety, bistro, stoliki czy półki bagażowe.

– Pudła nowoczesnych pojazdów FLIRT wykonano z aluminium, dzięki czemu są lżejsze niż pudła stalowe – czytamy w komunikacie PKP Intercity. – Niższa masa pojazdu oznacza mniejsze zużycie energii, a także niższe koszty eksploatacji, np. dzięki dłuższym przebiegom pomiędzy wymianami zestawów kołowych. Jednocześnie przy stosunkowo niewielkiej masie pociągi spełniają wszystkie wymagania europejskich standardów wytrzymałościowych (EN 12663) i zderzeniowych (EN15227).