Tramwaje

W Toruniu tramwaje wracają na zmodernizowaną trasę

Od soboty (15 maja 2021 r.) na swoją starą trasę wracają tramwaje linii nr 1 i 1N. Będą kursowały przez nowo zmodernizowany odcinek torowiska w ciągu ul. Kraszewskiego. 

Fot. MZK w Toruniu

Modernizacja torowiska tramwajowego wraz z siecią trakcyjną na trasie linii nr 2 na odcinku od placu Niepodległości do ul. Reja jest realizowana w ramach projektu „Poprawa funkcjonowania komunikacji miejskiej w Toruniu – BiT-City II”. Wykonawcą inwestycji jest firma Balzola Polska. Zadanie zostało podzielone na dwa etapy:

Prace przy modernizacji torowiska w ciągu ul. Kraszewskiego, od pl. Niepodległości do pl. Hoffmanna, są na ukończeniu. We wtorek 11 maja odbył się próbny przejazd tramwaju. Wszystko przebiegło bez zakłóceń, torowisko jest gotowe, więc od soboty 15 maja tramwaj linii nr 1 i 1N wraca na swoją starą trasę.

Linie tramwajowe nr 2 i 3N nadal będą jeździć przez ul. Bydgoską, natomiast w związku z uruchomieniem torowiska w ciągu ul. Kraszewskiego zawieszone zostanie kursowanie zastępczej linii autobusowej nr 52.

Trasa tramwajowa na odcinku od pl. Niepodległości do pl. Hoffmanna wykonana została głównie w technologii zielonego torowiska, poza skrzyżowaniami i przejściami dla pieszych oraz rejonami platform przystankowych. Prace obejmowały także przebudowę sieci trakcyjnej wraz z montażem nowych słupów trakcyjnych, budowę systemu nawadniania zielonego torowiska oraz systemu odwodnienia układu torowego, przebudowę oświetlenia ulicznego, rozbudowę sygnalizacji świetlnych a także usunięcie wszelkich kolizji z sieciami podziemnymi. Wyremontowane torowiska wykonano w technologii zapewniającej wysoki komfort podróży, ciszę oraz minimalizację drgań.  Pełen efekt podziwiać będzie można, gdy torowisko się zazieleni.

Od 26 kwietnia, trwa realizacja drugiego etapu prac, który ma się zakończyć jeszcze w grudniu tego roku. Wykonawca rozpoczął prace związane z przebudową kabli trakcyjnych wzdłuż torowiska tramwajowego na odcinku od pl. Hoffmanna do ul. Sienkiewicza.

Łącznie w ramach całego zadania zmodernizowane zostanie torowisko o długości ponad 1350 metrów (2 754,35 metra toru pojedynczego), z czego ponad 8 300 metrów będzie zielonym torowiskiem. Wartość robót to prawie 40 mln zł brutto.

Dodaj komentarz