Linia kolejowa nr 85 – będąca fragmentem tzw. „szprychy” nr 9 – łącząca Warszawę, CPK, Łódź i Sieradz na tym odcinku planowana jest do realizacji w latach 2020-2027. Od dworca Łódź Fabryczna jako wiodący rozpatrywany jest wariant tunelu przebiegający pod centrum miasta i dworcem Łódź Kaliska, a następnie pod ul. Karolewską i Bratysławską na południowo-wschodnim skraju osiedla Retkinia. Zakończenie tunelu planowane jest w pobliżu istniejącej linii kolejowej nr 14 na odcinku Łódź Kaliska – Lublinek.
Powiązane artykuły
Dworzec PKP Bydgoszcz Zachód otwarty [ZDJĘCIA]
Dzięki przebudowie dworzec stał się przyjazny dla osób z niepełnosprawnościami. W jego przestrzeni zlikwidowano bariery architektoniczne i wprowadzono szereg nowych rozwiązań wspierających osoby o ograniczonej sprawności ruchowej. Wśród nich m.in. linie prowadzące z polami uwagi, oznaczenia w alfabecie Braille’a czy mapy dotykowe dworca. – Bydgoszcz Zachód to kolejny dworzec w Polsce, na którym zakończyliśmy inwestycje […]
Przewozy Regionalne zainwestują w tabor
Przewozy Regionalne, dzięki umowie podpisanej z konsorcjum Banku Gospodarstwa Krajowego (Grupa PFR), PKO Banku Polskiego i Banku Zachodniego WBK zakupi i zmodernizuje ponad 50 pojazdów.
Od soboty do pociągów i komunikacji miejskiej wsiądzie więcej osób
Od soboty 15 maja pociągami znów będzie mogło podróżować więcej osób – do 50 proc. Pasażerowie PKP Intercity będą mogli zakupić bilety na wszystkie miejsca siedzące, leżące oraz sypialniane. Utrzymana zostaje obowiązkowa rezerwacja miejsc. Zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 6 maja 2021 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku […]