Linia kolejowa nr 85 – będąca fragmentem tzw. „szprychy” nr 9 – łącząca Warszawę, CPK, Łódź i Sieradz na tym odcinku planowana jest do realizacji w latach 2020-2027. Od dworca Łódź Fabryczna jako wiodący rozpatrywany jest wariant tunelu przebiegający pod centrum miasta i dworcem Łódź Kaliska, a następnie pod ul. Karolewską i Bratysławską na południowo-wschodnim skraju osiedla Retkinia. Zakończenie tunelu planowane jest w pobliżu istniejącej linii kolejowej nr 14 na odcinku Łódź Kaliska – Lublinek.
Powiązane artykuły
Przewozisz towary niebezpieczne? Mija termin złożenia sprawozdania!
Nieterminowe złożenie dokumentów Prezesowi Urzędu Transportu Kolejowego podlega karze. Jeśli nie masz jeszcze konta w systemie Kolejowe e-Bezpieczeństwo to możesz je założyć przesyłając prośbę na adres: helpdesk_keb@utk.gov.pl. W razie pytań lub wątpliwości w kontekście funkcjonowania systemu Kolejowe e-Bezpieczeństwo prosimy o kontakt pod adresem: helpdesk_keb@utk.gov.pl. Post Views: 1 268
Pierwsza pomoc w tramwaju. Gdańszczanka uratowała pasażerowi życie
Mówili pijak, patrzyli krzywym wzrokiem i omijali go z daleka. On miał zawroty głowy i drgawki. Zareagowała tylko jedna osoba – Pani Beata, pracownica Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku. Wtorek 7 lutego, godzina 9.00. Pani Beata, która na co dzień pracuje w Punkcie Obsługi Klienta nr 4 na pętli Łostowice Świętokrzyska, rusza tramwajem linii nr […]
Alstom zabezpieczy rozbudowę metra na Tajwanie
23 czerwca 2020 r. konsorcjum firm podpisało kontrakt dotyczący przedłużenia linii metra nr 7 w stolicy Tajwanu – Tajpej. Liderem przedsiębiorstw jest Alstom, który realizuje zadanie razem z tajwańską firmą inżynieryjną i obsługującą kontrakt CTCI. Wartość umowy, która dotyczy drugiej fazy prac, szacuje się na 424 miliony euro, z czego około 248 milionów euro dotyczy […]