Aktualności Tramwaje

Warszawa: Tramwaj na Winnicę – już wkrótce!

Już niedługo mieszkańcy kolejnego osiedla na Białołęce szybciej dojadą do centrum Warszawy. Na budowie nowej trasy tramwajowej są już prawie wszystkie tory.

Mat. YT / Tramwaje Warszawskie

Obecnie Tramwaje Warszawskie stawiają słupy i sprawdzają tory. Za Spółką są już wszystkie prace ziemne i wszystkie roboty przygotowawcze, gotowe są już wszystkie fundamenty pod słupy do sieci trakcyjnej i pod te z systemem informacji dla pasażerów. Zbliża się moment, kiedy na przedłużoną trasę będą mogły wjechać pierwsze tramwaje, początkowo tylko techniczne. Na całej trasie jest już zamontowane 3000 metrów szyn i stoi 29 słupów, czyli połowa z zaplanowanych do postawienia. Zamontowano już wszystkie rozjazdy. Na budowie pracuje teraz około 70 osób. Teraz Tramwaje Warszawskie skupią się na układaniu ostatnich metrów torów, spawaniu szyn i zalewaniu ich betonem. Prace obejmują również wylanie asfaltu na przejazdach i przy przystankach. Ostatnim etapem prac będzie rozwieszenie sieci trakcyjnej i rozłożenie trawy między torami. Po tych na Grochowskiej, to będą kolejne zielone tory tramwajowe w Warszawie

W 20 minut do stacji metra na Młocinach

Wydłużona trasa tramwajowa pozwoli pasażerom w około 20 minut dojechać do stacji metra na Młocinach. Bezpośrednio do centrum – w około 40 minut. Już dziś jest to jedna z najbardziej popularnych tras tramwajowych w stolicy. W ciągu roku z przystanku końcowego na Nowodworach tramwaje odjeżdżają aż 70 tysięcy razy! A przez most im. Marii Skłodowskiej – Curie w godzinach szczytu tramwaje przejeżdżają co dwie minuty.

Terminy, koszty, przetarg

Inwestycją za ponad 67 mln zł zajmuje się konsorcjum firm Balzola Polska Sp. z o.o. i Construcciones y Promociones Balzola S.A. Umowę podpisano w październiku 2019 roku. Inwestycja jest współfinansowana ze środków UE. Inwestycja jest prowadzona przez Tramwaje Warszawskie i Zarząd Transportu Miejskiego.

Tramwaje Warszawskie planują, że pierwsze tramwaje będą mogły wjechać na trasę w połowie przyszłego roku, ale będzie to w znacznym stopniu uzależnione od sytuacji epidemicznej w kraju, która wpływa na wiele inwestycji.

Źródło: Tramwaje Warszawskie