Wywiady

Wprowadzamy wiele udogodnień

Jako pasażer będę także mógł zobaczyć gdzie usiądę – to ułatwia podróż?

Planujemy wprowadzenie nowej funkcjonalności w systemie internetowej sprzedaży biletów, ułatwiającej planowanie i organizację podróży. Od jesieni kupując bilet przez internet na połączenia realizowane elektrycznym zespołami trakcyjnymi będzie można skorzystać
z wizualizacji kupowanego miejsca. Podczas dokonywania transakcji w systemie klient zobaczy schematycznie przedstawiony wagon i samodzielnie będzie mógł wybrać konkretne miejsce. To kolejne udogodnienie przy planowaniu podróży, które będzie sukcesywnie wdrażane dla pozostałych kategorii pociągów.

Są jednak miejsca gdzie nie docieracie ze swoją ofertą. Czy są plany zwiększenia siatki połączeń? I jak odbieracie takie akcje jak inicjatywę mieszkańców Żagania o reaktywację połączenia z Warszawą?

Stale rozszerzamy siatkę naszych połączeń. Umożliwiamy dojazdy do dużych ośrodków miejskich, ale też tworzymy połączenia istotne z punktu widzenia tzw. polski powiatowej, ważne dla mieszkańców mniejszych ośrodków. Wszelkie inicjatywy lokalnych społeczności i organizacji są cenne i dostrzegane przez PKP Intercity. Jednak trzeba pamiętać, że jesteśmy przewoźnikiem dalekobieżnym, którego zadaniem jest zapewnienie dogodnych i szybkich połączeń pomiędzy głównymi ośrodkami miejskimi w kraju. Uruchomienie nowych pociągów jest zależne od wielu czynników i przesłanek formalnych. Dokładamy wszelkich starań, aby jak najlepiej odpowiadać na rosnące zapotrzebowanie na nasze usługi. Już teraz uruchamiamy każdego dnia około 380 pociągów, a w sezonie letnim około 420 pociągów.

Na koniec pytanie o CPK – to dla Was szansa czy jednak spore ryzyko?

Aktywnie uczestniczymy w pracach Ministerstwa Infrastruktury dotyczących przygotowania do budowy i realizacji Centralnego Portu Komunikacyjnego. Jesteśmy kluczowym partnerem w zakresie tworzenia oferty w segmencie połączeń dalekobieżnych w ramach Programu Kolejowego CPK, dlatego wewnątrz organizacji powołano zespół roboczy, który wypracowuje założenia planowanej inwestycji. Pozwoli to na zaktualizowanie strategii i modelu finansowego PKP Intercity pod kątem obsługi CPK.
CPK to bardzo ważny projekt, szczególnie wymagający pod względem zapewnienia sprawnego, komfortowego dojazdu do portu, w tym podróży najnowocześniejszym taborem. Prawidłowe zidentyfikowanie wszystkich obszarów w procesie biznesowym pozwala dostrzec te wymagające szczególnej uwagi, by móc podjąć odpowiednie działania z wyprzedzeniem. Takie działanie ma miejsce również w PKP Intercity, o czym najlepiej świadczy powołanie wspomnianego zespołu roboczego, dla którego obsługa CPK od strony kolejowych połączeń dalekobieżnych jest zadaniem o najwyższym priorytecie.
Udział w tym projekcie postrzegamy jako wielką szansę na umocnienie naszej pozycji największego kolejowego przewoźnika dalekobieżnego w Polsce.

Rozmawiał RK

MD

Dodaj komentarz