Aktualności Targi

Współpraca oparta na innowacjach i integracji

Podczas trzynastych targów branży transportu szynowego TRAKO, które odbyły się we wrześniu w Gdańsku, uczestnicy debaty zorganizowanej przez POLREGIO zastanawiali się nad przyszłością transportu w kontekście integracji kolei z transportem miejskim oraz strategii stawiania klienta w centrum uwagi.

Innowacje wsparte przez załogę

Dyskusję rozpoczął Krzysztof Zgorzelski, Prezes Zarządu Spółki Przewozy Regionalne, właściciela marki POLREGIO, od poinformowania o planach wprowadzenia niskoemisyjnych pojazdów hybrydowych zasilanych LNG. Jest to alternatywne i nowatorskie rozwiązanie w stosunku do trakcji elektrycznej, które pozwoli ograniczyć koszty przesiadek i eksploatacji pojazdów, jak również zmniejszyć emisję spalin szkodliwych dla środowiska.
Prezes największego przewoźnika pasażerskiego w kraju zwrócił uwagę na to, że w Polsce wciąż pozostaje ponad 13 milionów osób wykluczoych z transportu zbiorowego, dla których zakup używanych samochodów jest koniecznością, by móc podróżować do pracy, na uczelnie czy w codziennych sprawach. Dlatego priorytetem dla wszystkich przewoźników i ośrodków miejskich powinno być wspólne działanie na rzecz eliminacji tzw. białych plam.
Prezes Zgorzelski podziękował załodze za otwartość i wspieranie dużych zmian w okresie restrukturyzacji spółki, podkreślając jednocześnie, że załoga POLREGIO traktuje swoją pracę jako służbę.

Nowoczesne formy płatności

Zdzisław Mikłaszewicz, Dyrektor Biura Strategii i Rozwoju Produktów w eService zauważył, że Polska jest wyjątkowo innowacyjnym krajem pod względem technologii bankowych, a w przypadku popularności płatności zbliżeniowych jednym z liderów globalnych. Dużą operacją było wyposażenie drużyn konduktorskich w niemal 1800 terminali płatniczych dla umożliwienia przyjmowania płatności kartą we wszystkich pociągach POLREGIO. Poza zapewnieniem szybkiej i bezpiecznej płatności, krytycznym elementem innowacji było samo wdrożenie, czyli olbrzymia logistyka związana z wgraniem kluczy i aplikacji do urządzeń, ich połączenie z urządzeniami konduktorskimi, a na końcu dostarczenie do punktów POLREGIO
w całym kraju, gdzie były odbierane. Szczególną rolę we wdrożeniu odegrała komunikacja oraz przeszkolenie pracowników w zakresie korzystania z tego rozwiązania w codziennej pracy.

Polska jest wyjątkowo innowacyjnym krajem pod względem technologii bankowych, a w przypadku popularności płatności zbliżeniowych jednym z liderów globalnych. 

 

Podniesienie komfortu pasażerów

POLREGIO każdy pasażer jest ważny i każdy jest traktowany jednakowo – dlatego dla przewoźnika szczególnie ważne są rozwiązania ułatwiające komfort podróży. Osoby z niesprawnością ruchową nie mają szczególnych potrzeb, lecz wymagają indywidualnego podejścia, które przewoźnik stara się spełniać, nawet jeśli dotyczy to niewielkiej grupy podróżnych. Anna Lenarczyk, Członek Zarządu i Dyrektor Handlowy Spółki, podkreśliła ważną rolę nowej, nowatorskiej platformy „Podróż bez barier”, która jako pierwsza na rynku gromadzi w jednym miejscu wszystkie informacje niezbędne dla planowania podróży, takie jak: szczególne warunki na peronach i dworcach w miejscu startu i zakończeniu podróży, możliwość zamówienia asysty (na całą lub część podróży, nawet jeśli jest to podróż z przesiadką na innych przewoźników), podpowiedzi rozkładów jazdy i szczegółowych informacji o połączeniach, dla łatwiejszego wybrania właściwego pociągu.

MD