Inwestycje

Z Lublina do Dęblina i Warszawy dojedziemy szybciej

Dla zwiększenia poziomu bezpieczeństwa zmodernizowano 14 przejazdów i przejść kolejowo-drogowych, które zyskały nową sygnalizację świetlno-dźwiękową i rogatki, m.in. w: Puławach, Końskowoli, Klementowicach, Sadurkach i Motyczu. Testowane i sprawdzane są urządzenia przejazdowe.

Na stacji Lublin inwestycja PLK zwiększy komfort obsługi podróżnych. Pasażerowie korzystają już z nowego peronu nr 3 i jednej krawędzi peronu nr 2. Budowana jest druga krawędź peronu nr 2 oraz nowy wyższy peron nr 1. Postępuje przebudowa ostatniego odcinka przejścia podziemnego między peronem nr 2 a dworcem. Gotowe są 2 szyby windowe na peronach nr 2 i 3. Po zakończeniu prac stacja Lublin Główny będzie w pełni dostępna dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Fot. G. Biega / PKP PLK

Na czas budowy nowych peronów, ze względów bezpieczeństwa, na stacji wprowadzona została zmieniona organizacja dojść na perony. Droga jest oznakowana.

Bezpieczne kursowanie pociągów z Lublina w kierunku Warszawy zapewnią m.in. przebudowywane wiadukty kolejowe nad ul. Diamentową i przy Drodze Męczenników Majdanka, a także mosty nad Bystrzycą i Czerniejówką. Ich konstrukcje gwarantują m.in. sprawne przejazdy cięższych składów.

Jednotorowy odcinek z Otwocka do Pilawy w ramach modernizacji linii WarszawaLublin stopniowo staje się trasą dwutorową. Od 30 sierpnia pociągi pojadą po pierwszym z dwóch nowych torów.