global Tabor Wydarzenia

Zmodernizowane ETR470 Pendolino dotarło do Grecji

Pierwszy pociąg ETR470 Pendolino, zmodernizowany przez Alstom, przybył do Salonik. To duży krok dla uruchomienia w Grecji pociągów dużych prędkości.

Fot. Alstom

Modernizacja pociągów to część projektu realizowanego przez TRAINOSE – głównego przewoźnika kolejowego w Grecji – w ramach którego grupa Alstom ma przeprowadzić modernizację zajezdni i konserwację naprawczą pięciu pociągów, które będą stanowiły pierwszą flotę szybkich pociągów w tym kraju. Dwa kontrakty, podpisane w marcu 2020 r. na modernizację zajezdni i w czerwcu 2020 r. na konserwację, opiewają na łączną kwotę około 40 mln EUR.

Zakres umów obejmuje modernizację zajezdni w Salonikach i usługi naprawcze dla pięciu pociągów dużych prędkości Alstom ETR470 Pendolino. W ciągu ostatnich kilku miesięcy zajezdnia w Salonikach została poddana pracom modernizacyjnym. Całkowicie odnowione i zmodernizowane zostały także pociągi. Prace prowadzone były w zakładzie Alstom w Savigliano we Włoszech.

W wyniku modernizacji, pociągi należące obecnie do TRAINOSE, jako część grupy Ferrovie dello Stato Italiane (FSI), będą nowocześniejsze. Zyskają takie udogodnienia jak połączenie Wi-Fi i nowe systemy informacji pasażerskiej. Modernizację przeszły także systemy ETCS. Pojazdy przystosowane zostały do eksploatacji przy napięciu sieci trakcyjnej 25 kV, tak aby były w pełni przystosowane do eksploatacji w sieci greckiej.

Pierwszy pociąg Pendolino zacznie kursować między Atenami a Salonikami od marca 2021 roku. Pozostałe cztery pociągi mają zostać dostarczone do Salonik do jesieni 2021 roku.

– Wprowadzenie szybkich pociągów do Grecji jest dużym osiągnięciem dla firmy Alstom i dla naszego klienta w wysiłkach na rzecz modernizacji transportu kolejowego w tym kraju. Ten projekt uzupełnia wieloletnią obecność grupy Alstom w Grecji – powiedział Stavros Vlachos, dyrektor zarządzający grupy Alstom w Grecji.

 

Wprowadzenie szybkich pociągów jest kluczowym elementem planu greckiego operatora TRAINOSE, mającego na celu skrócenie obecnego czasu podróży na głównej osi Ateny-Saloniki z 4 godzin do około 3 godzin po zakończeniu modernizacji infrastruktury.

 – Uruchomienie szybkich pociągów w Grecji z tymi zmodernizowanymi pociągami Alstom jest częścią naszej strategii oferowania lepszych doświadczeń pasażerom, lepszej jakości usług i skrócenia czasu podróży na bardzo popularnej trasie. Co więcej, modernizacja naszej zajezdni w Salonikach, będąca częścią tego projektu, przekształci zajezdnie w jedne z najnowocześniejszych i najbardziej zaawansowanych technologicznie zajezdni w Europie Południowo-Wschodniej – powiedział dyrektor generalny TRAINOSE, profesor Filippos Tsalidis.

 

Gama pojazdów Alstom Avelia jest oparta na trzech obecnie flagowych produktach: Avelia Pendolino, Avelia Euroduplex i Avelia AGV. Pociągi dużych prędkości Avelia Pendolino posiadają certyfikaty w 14 krajach. Firma sprzedała także ponad 520 pociągów – kursują one po torach takich krajów jak: Włochy, Hiszpania, Wielka Brytania, Polska, Portugalia, Rosja i Chiny.

Pociąg Avelia Pendolino jest elastycznym i interoperacyjnym rozwiązaniem dla linii dużych prędkości, porusza się z prędkością do 250 km/h. Avelia Pendolino jest produkowana głównie w fabryce Alstom w Savigliano we Włoszech, a jej pierwsze wejście na rynek usług komercyjnych miało miejsce w 1988 roku.