Pasażer

#ZostanWdomu, a gdy musisz jechać – podróżuj bezpiecznie!

Fot. Izabela Miernikiewicz / PKP PLK

Zbliża się świąteczny, długi weekend. Wszystkim, którzy zdecydują się w tym czasie na podróż do rodziny pociągiem kolejarze przypominają o zachowaniu szczególnego bezpieczeństwa – zarówno swojego, jak i współpasażerów. Podkreślają jednak, by osoby, które nie muszą wychodzić, zostały w domu.

Dla tych, którzy muszą wyjeżdżać, zapewnione są podróże pociągami. Rozkład dostosowany jest do frekwencji. Składy PKP Intercity jeżdżą na wszystkich obsługiwanych do tej pory trasach. Określono zasady postępowania w przypadku stwierdzenia przebywania w pociągach i obiektach kolejowych osób z podejrzeniem zakażenia wirusem. Wszystkie działania są zgodne z zaleceniami Głównego Inspektoratu Sanitarnego.

Kup bilet przez internet lub płać bezgotówkowo

Rekomendowane jest ograniczenie transakcji gotówkowych: kupowanie biletów kolejowych przez strony internetowe oraz aplikacje mobilne. W przypadku zakupu biletów w kasach oraz u obsługi pociągu zalecane są zbliżeniowe płatności kartą. Kupując bilet na pokładzie pociągu PKP Intercity można płacić zbliżeniowo kartą do 100 zł bez konieczności weryfikacji PIN. Niedługo będzie to możliwe także w kasach.

Przed wyjazdem sprawdź rozkład jazdy

Szczegółowe informacje o aktualnym rozkładzie jazdy pociągów są dostępne na internetowych stronach i aplikacjach mobilnych: rozkład-pkp.pl i portalpasazera.pl oraz na stronach przewoźników. Informacja o ofercie PKP Intercity i bieżących zmianach na intercity.pl.

Bezpiecznie w podróży

Na peronie prosimy o zachowanie bezpiecznej odległości od innych podróżnych. Drzwi w składach otwierane są automatycznie. Pasażerowie w pociągach PKP Intercity mogą zajmować dowolne miejsca w obrębie wykupionej klasy wagonu, niezależnie od wskazanych na bilecie miejsc. Komunikaty na ten temat wygłaszają drużyny konduktorskie, w pociągach sukcesywnie pojawiają się także plakaty informacyjne. PKP Intercity stale monitoruje frekwencję w swoich pociągach, co pozwala na reakcję, gdy spodziewana jest większa liczba podróżnych. W takich sytuacjach skład zostanie wzmocniony dodatkowymi wagonami, umożliwiając zajmowanie miejsc z zachowaniem wymaganych odstępów pomiędzy podróżnymi.

W przypadku złego samopoczucia w czasie podróży, pasażerowie mogą zgłosić się do drużyny konduktorskiej, a na peronie do ochrony dworca lub Straży Ochrony Kolei. Kolejarze powiadomią odpowiednie służby i wskażą tym osobom miejsca oczekiwania na przyjazd pogotowia ratunkowego.

Więcej na: https://www.pkp.pl/pl/pkp-aktualnosci/2589-koronawirus.

Stale dostępny jest całodobowy numer alarmowy SOK: 22 474 00 00.

Funkcjonariusze Straży Ochrony Kolei reagują na wszelkie zgłoszenia dotyczące osób potencjalne zakażonych przebywających na obszarze kolejowym RP, a także na zgłoszenia dotyczące bezpieczeństwa osób i mienia. Patrolowane są stacje, dworce i pociągi.

Wsparcie w podróży przez całą dobę

7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę działa Centrum Wsparcia Klienta. Zapewnia podróżnym pomoc na każdym etapie podróży. W przypadku utrudnień spowodowanych m.in. niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi CWK organizuje dojazd podróżnych do stacji docelowej, poczęstunek czy nocleg. Pracownicy CWK współpracują z obsługą składów pasażerskich. Aktualizują komunikaty dla pasażerów wygłaszane w pociągach, na dworcach i peronach. W przypadku opóźnień pociągów powyżej 120 min, na kilkudziesięciu największych dworcach podróżni otrzymają przekąski i ciepłe napoje.

Źródło: PKP PLK