Tabor Wydarzenia

29. FLIRT w barwach Kolei Mazowieckich

Kolejny EZT wyprodukowany w siedleckim zakładzie firmy Stadler Polska wszedł w skład taboru Kolei Mazowieckich. Nowy FLIRT trafi na trasę Skierniewice – Warszawa – Mińsk Mazowiecki.

Pojazdy z III transzy przeznaczone są do obsługi połączeń na trasie Skierniewice – Warszawa – Mińsk Mazowiecki. (fot. Koleje Mazowieckie)
Pojazdy z III transzy przeznaczone są do obsługi połączeń na trasie Skierniewice – WarszawaMińsk Mazowiecki. (fot. Koleje Mazowieckie)

Elektryczny zespół trakcyjny ER160 został odebrany w ramach III umowy wykonawczej, zawartej we wrześniu 2020 r. W jej ramach Koleje Mazowieckie mają wzbogacić się o 12 jednostek, dotychczas dostarczono już 10 pojazdów.

Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich powiedział:

– Dzięki nowoczesnym pociągom podróżni coraz chętniej wybierają kolej jako codzienny środek transportu do pracy, szkoły czy na uczelnię. Doceniają nie tylko komfort podróży i wysoką jakość obsługi, ale przede wszystkim bezpieczeństwo. „Zielona Kolej” to także ekologiczny środek transportu zbiorowego, co jest ważną i niekwestionowaną zaletą, szczególnie dla młodego pokolenia. Pragnę także zapewnić, że pomimo trudnej sytuacji panującej obecnie, realizacja kontraktu przebiega bez zakłóceń. Jest to zasługa całego sztabu pracowników KM oraz firmy Stadler Polska, za co bardzo serdecznie dziękuję.

 

Tomasz Prejs, prezes zarządu Stadler Polska odniósł się do trwającej realizacji zamówienia:

– Terminowa realizacja zamówień dla naszych Klientów jest dla Stadlera najwyższym priorytetem. Wciąż borykamy się z dużymi utrudnieniami w łańcuchach dostaw, które w obecnej sytuacji geopolitycznej dodatkowo się potęgują. Zaburzają one harmonogramy produkcji, ale także negatywnie wpływają na koszty. Jest to olbrzymie wyzwanie dla producentów nie tylko w naszej branży. Cieszymy się, że mimo trudności przekazujemy Kolejom Mazowieckim kolejny pojazd w terminie. Jest to efekt dobrej współpracy i zaangażowania obu stron.

 

Pojazdy z III transzy przeznaczone są do obsługi połączeń na trasie Skierniewice – WarszawaMińsk Mazowiecki. Wartość tej umowy to prawie 400 mln zł brutto, z czego dofinasowanie ze środków UE wyniosło około 120 mln zł.

Dodaj komentarz