W 1966 r. wyprodukował ją chrzanowski zakład Fablok – pierwsza fabryka lokomotyw w Polsce. Przez ostatnie lata spalinowa lokomotywa manewrowa SM03-620 stała na złomowisku. Teraz otrzymała drugie życie – wszystko dzięki inicjatywie spółki Mag-Train.
Produkcja serii lokomotyw spalinowych SM03 miała swój początek w 1959 roku w zakładzie Fablok w Chrzanowie. Pojazdy posiadały silnik 2DSR 150 Wola o mocy 150 KM. Wykorzystywano je do lekkich prac manewrowych przy małych bocznicach, a szczególnie na kolejach przemysłowych. Ich typem fabrycznym było Ls150.
Zakład Fablok od 1959 do 1966 roku wyprodukował 671 sztuk lokomotyw SM03, z czego jedynie 229 dla PKP.
Po przeniesieniu produkcji do Zaodrzańskiego Zakładu Przemysłu Metalowego Zastal, wyprodukowano dodatkowych 40 pojazdów oznaczonych jako SM03. W 1968 roku dzięki zakładowi Zastal powstała nowa wersja lokomotywy SM03, oznaczona jako SM04. Główną modyfikacją było zamontowanie silnika firmy Henschel typu 10H6 o mocy 160 KM.
Rok później Zastal podjął się kolejnej zmiany silnika na typ 14H6 o mocy 180 KM, co poskutkowało ciągłą produkcją lokomotyw oznaczonych jako 409Da (Ls180) do 1995 roku.
Lokomotywa zyskała nowe życie dzięki wykonaniu przez Mag-Train naprawy P5. W związku z chęcią odnowienia pojazdu na oryginalnych i nowych częściach, odrestaurowanie SM03-620 zajęło firmie 40 dni. Malowanie lokomotywy podkreśla historyczną wartość naprawy – pojazd został odmalowany w oryginalnych kolorach.
– Ogromna wartością jest fakt ze załoga, która pracuje w Mag-Train, jest dzisiaj elitą fachowców kolei – informuje spółka Mag-Train. – Wśród nich są pasjonaci, którzy uczestniczyli w produkcji tych lokomotyw jeszcze w zakładzie Fablok.
One Reply to “Spółka Mag-Train odrestaurowała spalinową lokomotywę manewrową SM03-620 [ZDJĘCIA]”