W stolicy Małopolski ruszyła akcja “Bezpieczny Kraków”, w ramach której inspektorzy ruchu MPK będą rozdawać maseczki mieszkańcom i turystom podróżującym komunikacją miejską.
-Dla MPK Kraków bezpieczeństwo pasażerów jest priorytetem – podkreślają przedstawiciele miejskiego przewoźnika.
Krakowski przewoźnik od wybuchu pandemii COVID-19 prowadzi m.in. dokładną dezynfekcję tramwajów i autobusów, a prowadzący cały czas otwierają drzwi na przystankach, tak aby pasażerowie nie musieli dotykać przycisków. W pojazdach MPK SA są również emitowane głosowe komunikaty o obowiązku zasłaniania ust i nosa. Dodatkowo na wniosek wielu pasażerów, którzy martwili się o swoje bezpieczeństwo, w pojazdach MPK SA prowadzone były kontrole z policją, których celem było sprawdzenie, czy wszyscy podróżujący mają prawidłowo zasłonięte usta i nos.
Od maja w pojazdach rozdawane będą maseczki pasażerom, którzy ich nie mają.
– Akcja będzie prowadzona o różnych porach i na różnych trasach. Inspektorzy będą także zwracać uwagę na osoby przebywające w poczekalniach na dworcu w Czyżynach i Czerwonych Makach – dodaje przewoźnik. – Jeżeli zauważą tam kogoś bez zasłoniętych ust i nosa, to wręczą jej maseczkę.
Podobnie będzie w Punktach Sprzedaży Biletów. Pracownicy punktów sprzedają bilety tylko tym osobom, które mają prawidłowo zasłonięte usta i nos. Jeżeli ktoś nie będzie posiadał maseczki, to otrzyma ją w PSB.
Działania MPK SA, związane z rozdawaniem maseczek, mają zwrócić uwagę na obowiązujące zasady bezpieczeństwa w tramwajach, autobusach i pomieszczeniach, gdzie ze względu na nasze wspólne bezpieczeństwo, każda osoba powinna mieć zasłonięte usta i nos.