CZ LOKO pracuje nad uzyskaniem certyfikatu ECM. Firmy, które otrzymają ten dokument mają prawo stać się tzw. podmiotem odpowiedzialnym za utrzymanie taboru – w praktyce odpowiadać będą za prawidłowe i terminowe utrzymanie pojazdów.
– ECM to niezbędny akt prawny, który pomoże poprawić ruch i ogólnie zwiększyć bezpieczeństwo na kolei – podkreśla Jan Kutálek, dyrektor sprzedaży i członek zarządu CZ LOKO. – Uzyskanie certyfikatu to także ogromna szansa rynkowa i od kilku miesięcy w pełni poświęcamy się przygotowaniom w całej firmie. ECM ingeruje praktycznie we wszystkie procesy i systemy funkcjonowania firmy. Od 1 lipca funkcjonuje u nas nowy dział Obsługi Klienta. Intensywnie pracujemy również nad przygotowaniem aplikacji MyLoko, która przekształci zagadnienie obsługi posprzedażowej w przejrzyste, intuicyjne i nowoczesne środowisko online.
Niezbędna certyfikacja wymagana jest przez IV pakiet kolejowy UE. Unia chce tym samym ujednolicić jakość obsługi technicznej pojazdów kolejowych eksploatowanych w publicznej sieci kolejowej.
CZ LOKO rozwija także wspomnianą już aplikację desktopową MyLoko, którą uruchomi w styczniu 2022 roku. Natomiast wersja pilotażowa dla wybranych klientów będzie dostępna od października tego roku.
– Wszystkie procesy związane z zarządzaniem flotą zostaną wyraźnie przeniesione do środowiska online. Klienci będą mogli być w stały kontakcie z naszym personelem – dodaje dyrektor sprzedaży i członek zarządu CZ LOKO. – Do aplikacji wdrożony zostanie także monitoring transportu w formie online. Jestem przekonany, że usługa ta przyniesie wszystkim użytkownikom znaczne oszczędności finansowe, nie tylko w kosztach planowania i regularnego serwisowania pojazdów.