global Inwestycje Tabor Wydarzenia

Konsorcjum z Alstom dostarczy innowacyjny zintegrowany system dla zautomatyzowanej linii metra w Taipei

Biura Projektów Systemwide E&M Departamentu Systemów Szybkiego Transportu Miejskiego Rządu Tajpej (SEMPO) zleciło konsorcjum pod przewodnictwem Alstom dostarczenie najnowocześniejszego zintegrowanego systemu metra dla Taipei Circular Line. W prace zaangażowana będzie m.in. tajwańska firma CTCI, świadcząca usługi inżynieryjne i wykonawcze. Koszt umowy to ponad 720 mln euro.

Konsorcjum z Alstom dostarczy innowacyjny zintegrowany system dla zautomatyzowanej linii metra w Taipei

Zamówienie na w pełni zautomatyzowaną linię metra jest drugim, po linii Wanda-Zhonghe-Shulin, projektem metra realizowanym przez konsorcjum Alstom na Tajwanie. Zamówienie Taipei Circular Line obejmie odcinek północny i południowy – o długości odpowiednio: 14,93 km z 12 stacjami metra i jedną zajezdnią oraz 5,73 km z sześcioma stacjami metra.

Alstom dostarczy 29 w pełni zautomatyzowanych, czterowagonowych pociągów Metropolis, system sygnalizacji Urbalis 400 CBTC (Communications-Based Train Control), system SCADA (Supervisory Control and Data Acquisition) oraz drzwi ekranowe peronów (PSD). CTCI będzie odpowiedzialne za roboty torowe, zasilanie, wyposażenie zajezdni, systemy telekomunikacyjne i biletowe. Projekt obejmuje remont istniejącego systemu sygnalizacji CBTC, realizowany on będzie przy ograniczonym czasie pracy, aby zminimalizować wpływ na obsługę pasażerów.

– Wybór naszego konsorcjum to wotum zaufania dla naszej sprawdzonej na arenie międzynarodowej oferty mobilności – mówi Ling Fang, prezes Alstom w rejonie Azji i Pacyfiku. – To dowód wdzięczności za naszą ciężką pracę na rzecz Tajwanu na przestrzeni czterech dekad.

 

W projekcie Circular Line wezmą udział zakłady przemysłowe Alstom w Taubaté w Brazylii (tabor), Le Creusot we Francji (wózki) i Bolonii we Włoszech (sygnalizacja), wspierane przez zakłady w Bangalore w Indiach, Saint-Ouen (projektowanie) we Francji i Taipei na Tajwanie.

Zarządzanie projektem i integracja systemów będą realizowane lokalnie przy wsparciu centrum inżynieryjnego Alstom “pod klucz”.

Alstom jest zaufanym partnerem dostarczającym zintegrowane systemy kolejowe “pod klucz” dla wszystkich potrzeb związanych z mobilnością. Alstom zdobył pozycję światowego lidera, gromadząc rozległe doświadczenie w udanym projektowaniu, budowie, przekazywaniu do eksploatacji i dostarczaniu ponad 80 systemów “pod klucz” w ramach usług komercyjnych na całym świecie. Singapurska linia Circle Line oraz Panama Line 1 i 2 zaliczają się do sukcesów Alstom w realizacji zintegrowanych projektów metra, a najnowszym projektem jest Dubai Metro Route 2020, którego inauguracja nastąpi w lipcu 2020 roku.

Alstom może się pochwalić co najmniej 20-letnim doświadczeniem w tworzeniu systemu autonomicznego metra (GoA4). Na całym świecie zamówiono ponad 600 pojazdów tego typu.

W regionie Azji i Pacyfiku działa obecnie 13 systemów metra GoA4, w tym w Delhi, linia South Island Line (East) w Hongkongu, linia Sungai Buloh-Kajang w Kuala Lumpur, linia Thomson-East Coast w Singapurze, północno-zachodnie metro w Sydney i zielona linia w Taichung.

Alstom realizuje kolejne projekty metra w Chinach

Dodaj komentarz