global Inwestycje Tabor

Wabtec rozwija lokomotywę ES44ACi dla kolei towarowych w Brazylii

Wabtec pracuje na projektem lokomotywy dla rynku brazylijskiego. Szacuje się, że nowa technologia silnika zmniejszy zużycie paliwa i emisje o ponad 5%.

Lokomotywa spalinowo-elektryczna ES44ACi zostanie w pierwszej kolejności dostarczona do Suzano, MRS i Rumo. Sam Wabtec otrzymał już kontrakty na dostawę 25 lokomotyw dla tych firm. Oczekuje się, że nowa technologia silnika zmniejszy zużycie paliwa i emisje o ponad 5% w porównaniu z poprzednikiem.

Wiceprezes ds. produktów Wabtec, Daniela Ornelas:

–  Lokomotywa ES44ACi jest wyposażona w silnik wysokoprężny Evolution Series. Wytwarza on taką samą moc 4500 koni mechanicznych przy zaledwie 12 cylindrach w porównaniu do swojego poprzednika, 16-cylindrowego silnika FDL. Oznacza to większą wydajność energetyczną i niższą emisję, dzięki projektowi ukierunkowanemu na sprawność cieplną spalania w połączeniu z podwójnym wlotowym układem chłodzenia powietrza zastosowanym w tych czterosuwowych silnikach z turbodoładowaniem wyposażonych w elektroniczny wtrysk paliwa.

 

Próba wprowadzenia lokomotywy ES44ACi na brazylijski rynek kolejowy to ośmioletni projekt. Jego celem jest ulepszenie brazylijskiej sieci kolei ciężkich i wspieranie zrównoważonego rozwoju. Do tej pory firma pozyskała już zamówienia na 25 lokomotyw z Suzano, Rumo i MRS.

Rumo odbierze dostawę lokomotywy spalinowo-elektrycznej ES44ACi w ciągu najbliższych tygodni.

Marcus Rogério Vianna Jorge, dyrektor ds. podwozi w Rumo:

– Naszym priorytetem jest promowanie coraz bardziej zrównoważonej działalności, nie tylko w aspekcie ekonomicznym. Także w aspekcie społecznym i środowiskowym. – powiedział. Dzięki ciągłemu odnawianiu floty zyskaliśmy na wydajności w przepływie ładunków rolniczych i przemysłowych. Także znacząco przyczyniliśmy się do redukcji emisji.

 

Dla MRS, operatora logistycznego zarządzającego 1643-kilometrową siecią kolejową w stanach Minas Gerais, Rio de Janeiro i São Paulo, ES44ACi pomoże zoptymalizować ich system. Nowa lokomotywa wprowadza więcej technologii, a także postępów w krajowym sektorze kolejowym, którego odnowienie koncesji zmierza do ostatniego etapu w Federalnym Sądzie Obrachunkowym.

Dyrektor generalny inżynierii utrzymania ruchu MRS, Anelise Salzani:

– Kupujemy ES44ACi, ponieważ oczekujemy, że będzie to lokomotywa o dużej mocy i niższym zużyciu oleju napędowego. Łączy w sobie dwa filary firmy: poszukiwanie większej produktywności i zmniejszenie wielkości emisji, konsolidację bardziej zrównoważonej działalności”.

Dodaj komentarz