28 niskopodłogowych tramwajów TINA trafi do położonego w północno-wschodnich Niemczech Rostocku. Zgodnie z umową podpisaną z lokalnym przewoźnikiem – Rostocker Straßenbahnen AG (RSAG), pierwsze pojazdy zostaną dostarczone pod koniec 2024 roku. Po realizacji całego zamówienia liczba tramwajów firmy Stadler w taborze RSAG wzrośnie do 41 pojazdów.
Stadler i Rostocker Straßenbahnen AG podpisały stosowaną umowę na dostawę nowych tramwajów TINA (z niem. Total Integrierter Niederflur-Antrieb, czyli Całkowicie zintegrowany napęd niskopodłogowy). Warto zaznaczyć, że jest to trzecia umowa, zawarta przez producenta, na dostawę tego modelu.
Tramwaje łączą 8 z 11 największych dzielnic Rostoku bezpośrednio z centrum, przez co stanowią podstawę systemu komunikacyjnego miasta. Rocznie pokonują około 3,2 miliona kilometrów.
Dzięki zakupowi 28 pojazdów od Stadlera, po około 30 latach ciągłej eksploatacji, z torów stopniowo będą zjeżdżać niektóre tramwaje 6N1. Nowe wagony będą używane na wszystkich, czyli sześciu liniach tramwajowych przewoźnika.
Tramwaje nowej generacji TINA od Stadlera to trójczłonowe i dwukierunkowe pojazdy. Projektanci położyli szczególny nacisk na komfort pasażerów. W pełni klimatyzowane mogą pomieścić 221 pasażerów, z czego 75 na miejscach siedzących. Czeka na nich przestronne wnętrze, a panoramiczne okna dodatkowo podnoszą pozytywne wrażenia z jazdy. Ponadto producent wyposaży 32-metrowe wagony w zintegrowany system informacji pasażerskiej, ładowarki dla urządzeń mobilnych i sieć Wi-fi. Bezstopniowa konstrukcja ułatwi korzystanie z pojazdów przez osoby o ograniczonej mobilności, a wydzielone przestrzenie pozwolą z łatwością przewozić wózki, a także rowery. Cztery specjalnie zaprojektowane wózki gwarantują płynną jazdę pojazdu, a także chronią koła i szyny. Dla podniesienia bezpieczeństwa tramwaje będą wyposażone w zintegrowany system ostrzegania przed kolizją.