Przewozy towarowe

LSI zainwestuje w rozwój połączeń pomiędzy Ukrainą a Europą Zachodnią

Laude Smart Intermodal zainwestuje setki milionów złotych w rozwój regularnych połączeń pomiędzy Ukrainą a Europą Zachodnią. Spółka skoncentruje swoje działania na rynku niemieckim i holenderskim, które będą odgrywały ważną rolę w przewozach towarów do odbudowującej się Ukrainy.

W opracowywanych połączeniach kluczową rolę będą odgrywały dwa terminale należące do Laude Smart Intermodal: w Zamościu na granicy polsko-ukraińskiej oraz w Sosnowcu, na przemysłowym południu Polski.
W opracowywanych połączeniach kluczową rolę będą odgrywały dwa terminale należące do Laude Smart Intermodal: w Zamościu na granicy polsko-ukraińskiej oraz w Sosnowcu, na przemysłowym południu Polski.

Laude Smart Intermodal z około 70% udziałem w rynku przewozów intermodalnych w Ukrainie, jest kluczowym operatorem na tamtym rynku. To potencjał, który ma pomóc zbudować silną pozycję w Europie Zachodniej.

– Chcemy wykorzystać i połączyć możliwości, jakie mają nasze spółki: polska, ukraińska Laude UA oraz niemiecka Laude GMBH.  Prowadziliśmy działalność w ekstremalnych, wojennych warunkach, obsługując połączenia z Ukrainy i Polski do niemieckiego Duisburga, holenderskiego Oss, portów Wielkiej Odessy oraz przewozy, które przekierowujemy na Słowację, Węgry czy do Rumunii – wyjaśnia Marcin Witczak, prezes zarządu spółki Laude Smart Intermodal i dodaje – to unikalne doświadczenie chcemy teraz wykorzystać w transportach związanych z odbudową kraju. Zwłaszcza, że jak mało który europejski przewoźnik znamy uwarunkowania ukraińskich linii kolejowych.

 

Wzrosły ceny biletów na pociągi z Ukrainy do Polski

Dziś blisko 100% obrotu polskiego przewoźnika to przewozy realizowane w formule „smart intermodal”, czyli przewozy całopociągowe dla jednego klienta. – W 2025 r. rozpoczynamy wdrażanie nowego produktu „time for revolution”, gdzie dla jednego klienta będzie zarezerwowany nawet jeden kontener, a przewozy zostaną oparte na regularnych połączeniach – wyjaśnia prezes Witczak. – Zakładamy, że najbliższe półtora do dwóch lat to będzie okres przejściowy, w którym udoskonalimy model przewozów, tak aby w 2027 r. zaoferować dostęp do tej usługi wszystkim klientom i prowadzić tak zestawiane pociągi do praktycznie całej Europy – podkreśla Witczak.

W opracowywanych połączeniach kluczową rolę będą odgrywały dwa terminale należące do Laude Smart Intermodal: w Zamościu na granicy polsko-ukraińskiej oraz w Sosnowcu, na przemysłowym południu Polski.

– Laude chce być kreatorem rynku nowoczesnych, elastycznych rozwiązań w przewozach intermodalnych. Przed nami realizacja wielkiego planu inwestycyjnego, którego wartość może przekroczyć miliard złotych. To niezbędne, abyśmy byli w pełni przygotowani na obsługę strumienia ładunków, który pojawi się do przewiezienia już w chwili ogłoszenia rozejmu. Rozwijaliśmy połączenia, modyfikowaliśmy rozwiązania w ekstremalnych wojennych warunkach, które wymagały efektywności i elastyczności. Jestem przekonany, że produkt, który przygotowaliśmy i zaoferujemy, zmieni ten rynek – zdecydowanie zapewnia prezes Witczak.

 

Efektem ma być połączenie Europy Zachodniej, przez Polskę do Ukrainy, siecią regularnych połączeń kolejowych. Dzięki wykorzystaniu technologii i zasobów, którymi dysponuje Laude, połączenia te pozwolą na efektywne i ekologicznie przewozy towarów nawet mniejszym klientom. – Zdecydowanie chcemy zmniejszyć barierę wejścia w przewozy kolejowe dla kolejnych firm i ich produktów – przekonuje Marcin Witczak.

Dodaj komentarz